Auto generalnie dobre dla mało wymagających, ceniących bezproblemową i ekonomiczną podróż z punktu A do punktu B. Prowadzenie na średnim poziomie komfort też, ale nieskomplikowana konstrukcja i ekonomiczne silniki robią z Astry tani środek transportu co dla wielu jest najważniejsze.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik starej konstrukcji prosty niezawodny i ekonomiczny, niestety mało dynamiczny a jedyną wadą jaką zaobserwowałem to często cieknąca uszczelka pokrywy zaworowej, co jakiś czas po wymianie zaczyna znów cieknąć zaleta że koszt niewielki i wymiana zajmuje 10 min.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana zero zastrzeżeń, czasem haczy przy zmianie biegu na półsprzęgła.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pancerne wytrzymuje sporo po najgorszych dziurach nawet, mało komfortowe zawieszenie ale nie łapie zbyt niebezpiecznych przechyłów na zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Mogłoby być lepiej, ale źle nie jest. lusterka zewnętrzne lepiej wypadają w wersji z przed liftingu większe i stabilniejsze. Słupki C trochę szerokie a okienka w nich malutkie małopomocne przy parkowaniu tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jeśli ktoś wcześniej jeździł Oplem i zna sposób zaświecania światła wewnątrz to nie będzie miał najmniejszego problemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystarczające ogrzewanie bardzo wydajne, zamykanie obiegu działa nawet u mnie po 19 latach. Często psują się rezystory dmuchawy wtedy nadmuch działa tylko na 4 trybie część dostępna na szrocie za 15 zł nowa 80 zł, wymiana wymaga zgrabnych rąk zamontowany pod filtrem kabinowym.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szału nie ma, ale jak się człowiek przyzwyczai to można się dobrze czuć, dojeżdżam z kompletem pasażerów do pracy 13 km ciasno ale daje rade nikt nie narzeka.
2,0
Wyciszenie
Lepiej od Poloneza ale to nie jest mocna strona tego samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie ogólne dostępne w szerokim zakresie od klocków hamulcowych po nowe nadkola gotowe do wspawania, na allegro komplety do montażu wspomagania, każdy szrot ma wszystkie części po kilka sztuk. Spalanie niskie, a podzespoły bardzo wytrzymałe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny zaczynają się od 1200 zł, a otrzymujemy wygodny i ekonomiczny oraz tani w utrzymaniu samochód. Czasem rower wyjdzie nas drożej. :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli ktoś nie zajeździł auta i przynajmniej raz na kilka lat wymienia kable świece itp. to Astra nie psuje się wcale, jedynie korozja postępuje z prędkością często zastraszającą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie nie było, u znajomych posiadających te auta również. Generalnie nie słyszałem żeby przytrafiła się komuś poważna awaria w Astrze F.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]