Inne
: Niskie koszty eksploatacji i ogólna trwałość mechaniczna
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza!
Układ elektryczny
: Przełączniki świateł i kierunkowskazów
Zawieszenie
: Łatwo traci zbieżność
4,0
Całokształt
Za te pieniądze trudno o coś lepszego. Ciągle łatwo znaleźć auto z polskiego salonu i od 1-szego właściciela z niskim przebiegiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik za słaby na trasę, ale dzięki dobrej elastyczności jazda po mieście jest przyjemna, dlatego ocena dobra. Kultura pracy O.K
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja taka sobie, chociaż po naprawie wybieraka panowie mechanicy coś poprawili i obecnie działa lepiej niż jak była nowa (sic!)
3,0
Układ jezdny
Komfort dobry. Prowadzenie - bez rewelacji - to stara konstrukcja. Duży plus za trwałość - przy 193tyś km mam jeszcze oryginalne wachacze :)
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, zarówno do przodu jak i do tyłu. Nie ma problemu z określeniem gdzie auto się zaczyna i kończy podczas parkowania.
4,0
Ergonomia
Jest O.K, ale trzeba się nauczyć kilku Oplowskich patentów - np. żeby uruchomić podgrzewanie tylnej szyby trzeba pociągnąć do siebie pokrętło nawiewów, a żeby włączyć oświetlenie kabiny - pociągnąć przełącznik świateł do siebie :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, ale z środkowych kratek nawiewu leci powietrze najwyżej letnie - lepiej je zamknąć podczas mrozów. Chłodzenie nie zastąpi klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 191cm wzrostu i z przodu siedzi mi się wygodnie. Przestrzeń z tyłu wystarczająca dla osób do 180cm.
3,0
Wyciszenie
Buahaha - no Maybach to to nie jest ;). W trasie głośno a w mieście o.k. Sam silnik nie jest głośny, po prostu przyoszczędzili na wygłuszeniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę na LPG prawie od nowości - jazda bardzo tania. Żadnych usterek spowodowanych instalacją gazową - auto świetnie chodzi na gazie. W trasie 8l LPG, w mieście 10-11 (mam ciężką nogę, więc może można mniej). Ceny części baaardzo niskie - graty do rozrządu 250zł z pompą wody, tarcze hamulcowe 56zł szt., oryginalny filtr oleju - 9-12zł :)) Bardzo dużo napraw można wykonać samemu - nie ma żadnych udziwnionych rozwiązań, śruby wszędzie standardowe. Polecam książkę \"Sam naprawiam\" Rudolfa jakiegośtam - z nią można rozebrać auto na części pierwsze :)Żona ma Polo 6N2 r. 2000 z silnikiem 60km, też 1.4 8v i części do Polo są 2x, a czasem 3x droższe niż do mojej Astry, a osiągi, skuteczność hamulców i niezawodność wcale nie lepsza...
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny niskie. Świetna alternatywa dla autek klasy B, jak Polo i Corsa. Żona ma Polo 6N2 r. 2000 i auto jest prawie pod każdym względem gorsze a kosztuje więcej. Tania eksploatacja
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się włączniki świateł i kierunkowskazów (49zł i 35zł) - wymiana samemu w 2min. :) Po 190tyś km pękła mi jedna sprężyna z tyłu (70zł). Wycieki oleju na styku bloku z głowicą, ale nie warto z tym walczyć - płyn chłodniczy się nie przedostaje do oleju. Niestety typowa przypadłość Opli 8v. Wybierak skrzyni biegów traci precyzję po czasie - jeśli to zignorujemy to potem nie będziemy mogli wrzucić jedynki albo wstecznego - naprawa koło 200zł
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma obecnie 194000km i ma jeszcze oryginalne sprzęgło :) Żadnych problemów z silnikiem przez cały okres eksploatacji. Problemem za to jest korozja - auto jest bezwypadkowe a i tak rdzewieje. Najbardziej tylne nadkola - warto zabezpieczyć. Również okolice wlewu paliwa oraz mocowania anteny. Jeżeli mamy taką możliwość, warto wybrać auto z lakierem metallic - będzie trwalsze. Ja mam granatowy niemetallic - nie polecam.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]