Silnik
: Nieśmiertelna, sprawdzona, pewna, pozbawiona elektronicznych udziwnień konstrukcja. Rewelacja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza
Układ elektryczny
: Podświetlenie pokręteł nawiewów
Inne
: Nic poza tym
5,0
Całokształt
Prosta konstrukcja, brak zbędnej elektroniki. Zawsze byłem pewny, ze dojadę do celu podróży. Największą wadą jest rdzewiejące nadwozie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo słabe osiągi, ale czego można wymagać od takiego silnika? Ponoć konstrukcja ta była jeszcze montowana w Oplach Kadetach. Jeżeli dbamy o auto - lejemy dobry olej(w moim przypadku Mobil 1) i wymieniamy wszystko na czas, to odwdzięcza się całkowita bezawaryjnością. Dwa razy auto odmówiło posłuszeństwa: przy 180 tys. padła pompa wody,a przy ponad 240 tys. alternator. Poza tym tylko sporadyczne, drobne naprawy. Dodam, że przy 30 tys. założony został LPG, a samochód przy 270 tys. chodził bez zarzutu i pewnie nadal tak będzie.
4,0
Skrzynia biegów
Od nowości nic nie było ruszane w skrzyni, a na liczniku już ponad 270 tys km po polskich drogach.
3,0
Układ jezdny
Przeciętne, ale cena też nie wysoka. Nawet oryginalne części bardzo tanie, a na rynku wiele jeszcze tańszych zamienników.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok. W mojej, całkowicie podstawowej wersji brakowało tylko regulacji wysokości fotela, ale i bez tego można było jeździć.
4,0
Ergonomia
Schowek przed pasażerem spokojnie pomieści najważniejsze przedmioty. Jedyny minus to chyba pojemniki na napoje umiejscowiony właśnie w klapie od schowka - nie jest to chyba do końca przemyślane rozwiązanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli szyby parują wystarczy wymienić filtr kabinowy. U mnie trochę brakowało klimy, ale zawsze można opuścić szybę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli mierzy się mniej niż 180 cm, to spokojnie można usiąść za trochę wyższym od siebie kierowcą.
3,0
Wyciszenie
Szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h w samochodzie jest głośno, ale na krótkich trasach da się wytrzymać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko w sam raz na początek, niskie ceny części a zatem tanie naprawy, ponadto niskie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie śmiałbym wymagać niczego więcej. Jeżeli ktoś mówi o niskiej mocy, słabym wyposażeniu podstawowym, to niech spojrzy na cenę katalogową podstawowej wersji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podświetlenie pokręteł od nawiewów wysiada na samym początku. Wysuwana antena zacina się niewiele później i już nie da się jej schować. Ale usterki te nie wpływają znacznie na komfort jazdy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomniałem wcześniej, auto samo zatrzymało się tylko 2 razy - przy 180 tys. padła pompa wody,a przy ponad 240 tys. alternator, ale miało ku temu prawo. Jedynym mankamentem jest wszechobecna korozja, w egzemplarzach z końca produkcji nawet częstsza niż w tych z początku produkcji.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]