Inne
: Największy plus tego Autka to bez wątpienia komfort i przestrzeń za równo dla pasażerów jak i w \"przedziale bagażowym\"
3,0
Całokształt
Ciężko powiedzieć... Zależy co kto potrzebuje i czego oczekuje. Niezwykle komfortowy i wygodny samochód, trwały - niemiecka marka zobowiązuje. Solidnie wykonany i niezawodny. Myślę, że z silnikiem 1.4 16V 90KM byłby dużo lepszy, gdyż 60KM nadaje się jedynie do Corsy:/ - niesamowity MUŁ. Bo ekonomiczność jest na poziomie 1.6 a nawet może 1.8 Ale przynajmniej ubezpieczenie niedrogie :)
!!!UWAGA!!! Jak zaczną się poważne usterki silnika lepiej się go pozbyć, bo będzie co raz gorzej :(
Wrażenia
3,0
Silnik
Przede wszystkim cicho pracuje. Od nowości było to jego mocną stroną i nadal tak jest. Cichy bez drgań, można zapomnieć, że jest włączony.
Jeżeli chodzi o jego elastyczność - no to już gorzej. Nie ma co ukrywać, że jest on po prostu za słaby do tego samochodu. Po mieście, z samym kierowcą może być, ale w trasie lub przy komplecie pasażerów są duże problemy z wyprzedzaniem (także ciągników rolnych)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia całkiem precyzyjna jak na samochód tej klasy z lat 90. O ile pamięta się o odpowiedniej wymianie oleju w skrzyni to biegi można wrzucać jednym palcem. Od nowości nie było w niej nic naprawiane i nie sprawiała problemów. Dość długi bieg 4 dzięki czemu w trasie nie trzeba zrzucać do 3 zbyt często. Bieg 5 to w zasadzie nad bieg - jak już się rozpędzi na 4 do 120(130) to na 5 spokojnie można płynąć (znacząco zmniejsza to zużycie paliwa)
3,0
Układ jezdny
Dla układu jezdnego niestety 3. Zaczynając od pozytywów:
+ komfort jak nigdzie, wygodniej niż na kanapie przed telewizorem, aż się postoju nie chce robić w trasie
+ trwałe zawieszenie, żadnych problemów także rzadka wymiana wszelkich gum
Minusy:
- komfort komfortem ale PRZESADNIE MIĘKKIE, dobija na garbach i podwozie ociera (przy komplecie pasażerów)
- zakrętów należy unikać a szczególnie na mokrej nawierzchni. Zero trzymania się drogi. Potrafi się ślizgać przód nawet przy 30 km/h!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze we wszystkich kierunkach dopóki szyby nie zaparują, bo wtedy tylko uchylenie okien skutkuje !!!a parują wyjątkowo często i szybko!!!
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu rąk i na swoim miejscu. Brakuje co prawda schowków (jest ich mało i są za małe) ale zawsze można powrzucać wszystko do OGROMNEGO KUFRA. Oczywiście w latach 90 nie myślano o uchwytach na kubki niestety.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez skrupułów stawiam 2! Pomyłka jakaś. Jak szyby zaparują (o czym już pisałem wyżej) nic tylko otwierać okna nawet gdy pada!!! Po prostu trzeba.
Zanim zacznie grzać mija ok 25-30 min. a jak już się rozgrzeje to ciężko opanować, wrażenia jakby Diabeł pod kokpitem zamieszkał :) Nawiew zdecydowanie za głośny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O Tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyle miejsca jest!!! Naprawdę niesamowite jaka przestrzeń. Mam 187 cm. wzrostu i za mną drugi taki się zmieści, a 4 takich do bagażnika :):):)
3,0
Wyciszenie
Powodów do zachwytu nie ma:/ gdyby nie cicha praca silnika to byłoby nieznośnie. Duże przedmuchy przy szybach, a przy 120km/h no nie pogadasz. Ale po mieście da się wytrzymać. Dobre głośniki do radia trzeba mieć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zważywszy, że mam LPG to:
miasto: ok. 10L/100km
trasa: ok. 7-7,5L/100km
nieźle zważając że 60KM dźwiga całkiem niemały ciężar.
Części b. łatwo dostępne i tanie oryginalne jak i zamienniki. Ponieważ już go nie serwisuję to nie wiem jak teraz z przeglądami i ceną serwisu. Ale tę prostą konstrukcję każdy pierwszy mechanik naprawi za rozsądną kwotę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowy był naprawdę niedrogi. Ceny używanych są po prostu śmiesznie niskie,po części ze względu na popularność na rynku wtórnym. Naprawdę Dobry stosunek ceny do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu po prostu nie ma drobiazgów, które mogłyby się psuć. Elektronika ograniczona do minimum co gwarantuje niezawodność.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Opel jest w rodzinie od nowości. Do 120 tys. km. nic się nie działo. Nie wiedzieliśmy co to poważna naprawa i jak to jest gdy auto przez tydz. u mechanika jest. Zaznaczam że gaz założony został po 2 latach od nowości!!! UWAGA!!! -> Po przekroczeniu magicznej granicy 120 tys. km. Odkurzacz w kieszeni a nie samochód. Jak się zaczęło tak się nie kończy :( Ale Pewnie jest to wina LPG po części gdyż jeździ na tym już 9 lat! Wiem od znajomych że na Benzynie jeździ do 200 tys. bez trudu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]