Karoseria
: Moja Astra ma 14 lat i żadnego ogniska korozji (rekod świata).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: silnik 1.4 8V istna padaczka
3,0
Całokształt
Po prostu zykły samochód.
Wrażenia
2,0
Silnik
60 KM jak na takie auto to porażka. Można to tylko wytłumaczyć tym, że w 1994 roku to była jakaś tam średnia. Dzisiaj taka moc nie pozwala na bezpieczne manewry na drodze. Przy ruszaniu spod świateł 1 i 2 bieg przypomina rozbieg malucha. Przy wyprzedzaniu bez porządnego rozpędu lepiej uważać, no chyba, że "połykamy" traktor lub furmankę. W trasie często człowiek czuje się jak zawalidroga.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów niczym nie zaskakuje. Biegi wchodzą pewnie, czasem wsteczny zgrzytnie.
4,0
Układ jezdny
Nasze drogi nadają się wyłącznie do ekstremalnego testowania zawieszenia. Prędzej czy później każde auto kapituluje. Z bólem obserwowałem jak moja Astra ze sztywnego auta zmianiła się w pływającą i klekoczącą amfibię. Amortyzatory, wahacze, tuleje metalowo gumowe, końcówki drążków nie wytrzymały polskich warunków eksploatacji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra we wszystkich kierunkach, dobre wyczucie obrysów auta, nie ma problemów z parkowaniem.
4,0
Ergonomia
Po zaakceptowaniu poziomu wyposażenia (auto ma swoje lata, w dodatku wersja tzw. golas) muszę pozytywnie ocenić ergonomię. Wszystkie włączniki pod ręką, bez żadnych udziwnień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O dziwo jestem zadowolony. Zimą szybko się nagrzewa. Recyrkulacja powietrza też w porządku. Latem doskwiera brak klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca. 4 osoby mogą w miarę wygodnie znieść podróż.
4,0
Wyciszenie
W jeździe miejskiej odgłos silnika nie zwraca uwagi. W trasie powyżej 120 km/h robi się głośno, ale bez przesady. Kiedy przyciśniemy do ok. 140 - 150 km/h silnik wyje strasznie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przynajmniej w tej kategorii Astra stara się zrekompensować swoje ułomności. Części zamienne dostępne i tanie. Naprawy - poza ASO - nie są kosztowne. Jeżeli nie ma się sportowego stylu jazdy zużycie paliwa też mile zaskoczy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za psie pieniądze można nabyć dobry samochód - oczywiście import z Niemiec (inne warunki eksploatacji). Krajowe egzemplarze w wieku mojej Astry (14 lat) są dawno wyzłomowane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na szczęście posiadając książkę "Jeżdżę i naprawiam ...." drobne usterki sam usuwam. Astra F to prosta konstrukcja i tym sporo nadrabia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli zadbamy o to auto nie będziemy mieli z nim większych problemów. Ważna jest systematyczna wymiana oleju i filtrów, paska rozrządu i to wystarczy. W moim przypadku na minus zapisuję spalony rozrusznik i 3 razy wymieniana kostka w stacyjce. Akumulator został wymieniony po 11 latach eksploatacji (uwierzyłby kto?).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]