jakby bylo troche wiecej miejsca i troche mocniejszy silinik, to nic dodac nic ujac, nadawalby sie do bardzo dynamicznej jazdy z cala rodzina, a tak to tylko jak sie ma mlutkie dieci, albo jezdi samemu, ewentualnie z zona. no moze w tej wersji silnikowej jak sie ma troche starte hamulce to nie hamuje najlepiej, mialem jedna grozna sytuacje w niemczech, gdzie nagle spotkal mnie korek za zakretem, no i z predkosci 160km/h mialem stracha ze nie dam rady, mimo ze do oporu po hamulcach, a mercedes c220 nie mial chyba takich problemow, bo jeszcze sobie zmienil pas... wiec uwaga na hamulce przy wyzszych predkosciach z (tylu sa bebny)!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jezeli chodzi o jazde samemu: silnik jest super, elastyczny, swietnie ciagnie "od dolu", niestety trzeba zmieniac bieg juz okolo 4.5 tys obrotow, bo wyzej po prostu brak mu "kopa", predkosc maksymalna adekwatna do pojemnosci, nawet troche wyzsza, niz jest napisane w katalogu. Bardzo fajnie przyspiesza jak na disel, na 5 biegu tak od 100 do 140! jesli chodzi o jazde z rodzina i pelnym bagaznikiem (kombi) to nie jest rozowo. Odczowa sie diametralna roznice, juz nie jest tak dynamicznie, przy wyprzedzaniu tirow, trzeba redukowac na 4 bieg, co sie w tym samochodzie nie zdaza, no i od 130 wkreca sie wolno, nawet na autostradzie
4,0
Skrzynia biegów
Dlugi drazek zmieny biegow, ale bezbledny. Tylko przy duzych mrozach jest jedno ale, biegi 1 i 2 sie trudno wbija.
5,0
Układ jezdny
nie wazne jaka predkosc i ile osob w srodku, zawsze dobrze sie trzyna drogi, zakrety, nawet jak sie szybciej wejdzie, nie trzeba sie od razu pocic, nie ma niepotrzebnych przechyłów... jak na srednie auto bardzo stabilny przy predkosciach autostradowych!
Komfort
5,0
Widoczność
w porownianiu np. z nowa generacja seatow wypada swietnie, parkowanie tylem (kombie) rowniez nie sprawia problemow. doskonale pole widzienia.
3,0
Ergonomia
Niby nie ma problemow z intuicyjna obsluga itd... ale troche smutno, czarno i nudno, choc porecznie i estetycznie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
zdecydowanie za dlugo sie nagrzewa zima!!! trzeba na prawde poczekac ponad 10 minut jazdy zanim bedzie cieplo w srodku! Klimatyzacja bez zazutow, ja mam automtyczna i dziala super, jest bardzo wygodna w obsludze i nie trzeba wiele zmieniac w czasie jazdy, bo dzieki czujnikom na szybie i w glebi kabiny sama dostosowuje sile nawiewu
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok jesli chodzi o kierowce. przedni pasazer ma za malo miejsca na lewa noge (wg mnie, bo lubie sie "rozwalic na fotelu" ), z tylu to tragedia... 180 cm to maksimum, na dodatek siedzenia z tylu w kombi sa malo wygodne, jaos tak dziewnie ustawione maja kąty...
4,0
Wyciszenie
tu akurat zaskakuje opel, bo poprzednio mailem vectre B, tam szwankowala aerodynamika i bylo slychac juz od 140 km/h wiatr tylko, tytaj przy wyrszych predkosciach zero świstow wiatru, na dodatek mozna z powodzeniem sluchac radia, polecam rdio z CD ktore ma wbudowana automatyczna dostosowywanie glosnosci do predkosci (radio samo przyglasza przy predkosci powyzej 100 km/h, itd)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dalbym nawet 4+ ale nie ma takiej oceny, nawet jak sie szybko jedzie to malo spala, problem pojawia sie jak juz mowilem jak sie ma rodzine i bagaze na pokladzie... wtedy spalanie rosnie. spalanie generalnie bardziej niz zadowalajace w miescie i przy predkosciach okolo 120.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nic sie nie psuje, a jak znam opla z doswiadczenia (poprzednio vectra B) to do 170 tys km wiele sie nie popsuje. Cena mojego nowego byla dosc imponujaca, bo 93 tys zł, tylko zaznacze ze samochod to mienie przesiedlencze i oprocz wbudowanej nawigacji ma wszystkie opcje z zachodniej europy, rowniez te niedostepne w polsce (np skorzana tapicerka, podgrzewane fotoele, parktronic tylni...)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nigdy nic sie jeszcze nie popsuło!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie nic, jestem pierwszym wlasciecielem od nowosci.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 82KM 60kW
[l/100km]