Po 12 latach użytkowania (najpierw jako pasażer, a następnie początkujący kierowca) mogę powiedzieć tylko jedno: Ten samochód jest nie do zarżnięcia! Przez 12 lat był katowany na najróżniejsze sposoby i z każdej próby wychodził obronną ręką. Przez 12 lat nie wymagał ani jednej naprawy: rozrząd, oleje, hamulce, sprężyny, amortyzatory- części wymienne- zawsze były wymieniane na czas i nigdy nic nie było robione z samym silnikiem czy skrzynią biegów. Oczywiście po tak intensywnym użytkowaniu korozja i zmęczenie materiału dają o sobie znać, natomiast auto w dalszym ciągu jest w pełni sprawne do jazdy i bezpieczne w urzytkowaniu.
Jeśli miał bym podać jakieś wady, to na pewno zawieszenie jest trochę zbyt twarde i mało wytrzymałe jak na warunki polskich dróg; brakuje czasami mocy na autostradzie (to jest tylko 80 koni w aucie ważącym półtora tony); bembny z tyłu potrafią dosyć szybko korodować przez co tracą swoje właściwości; wszelka elektryka działa kiedy jej się zachce i potrafi nie działać w najmniej spodziewanym momencie. Poza tym jak na auto z tej klasy i przedziału cenowego, jestem zdecydowanie zadowolony :)
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 82KM 60kW
[l/100km]