Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Kombi

Michał, 15 lat temu
Silnik 1.7 TD 82KM 60kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra F Kombi 1.7 TD 82KM 60kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie, dobre przyspieszenie, mała awaryjność, bardzo dobre wyciszenie!
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód za stosunkowo nieduże pieniądze, autko jest niezawodne,tanie w eksploatacji, daje dużo przyjemności z jazdy. Mogę tylko polecić a napewno jak ktoś kupi w miarę zadbany nieoszukiwany egzemplarz będzie zadowolony!!!Polecam
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem bardzo zadowolony z tego silnika, jest łatwy i tani w obsłudze co jest dla mnie dużą zaletą, bo mogę sam przy nim coś porobić a wszystkie częśći są tanie i łatwo dostępne. Jak na silnik z tamtych lat to moim zdaniem rewelacja: bardzo dobre przyśpieszenie ale raczej odczuwalne w 1,2 osoby po załadowaniu samochodu 4 osobami i pełnym bagażniku robi się mułowato i trzeba redukować i bardziej kręcić.Ale wiadomo to jest 82km a nie 200km i w każdym aucie przy tej mocy obciążenie jest odczuwalne.Jedyny mankament to dość mocno wyczuwalny moment załączania turbiny tzn przyśpieszanie jest na zasadzie do 2500obr/min typowy klekot \"powoli do celu\" i wtedy turbo i idzie jak ogień. Przyśpieszanie nie jest takie płynne jak np w silnikach nowszych typu TDI czy Common Rail konkurencji, ale za to jest o wiele bardziej cichszy. Niektórzy nawet są zdziwieni że jadą dieslem bo po prostu go nie słychac i duży plus za to!
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie, przy dobrym wyczuciu sprzęgła można nawet zmieniać je bardzo szybko i nie ma żadnych zgrzytów czy niepokojących dźwięków.Jedynie przy niskich temp. olej zgęstnieje i trzeba większej siły przy przełączaniu. Ja preferuje bardziej sportowy tryb jazdy i jak dla mnie troszke za długie skoki między poszczególnymi przełożeniami ale ogólnie przy normalnej jeździe jest dobrze.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak najbardziej wytzymuje polskie warunki i nic nie stuka nie puka, w zakrętach wszystko pod kontrolą i zawsze można przewidzieć zachowanie samochodu (jak się przesadzi:-) Jest dość fajnym kompromisem pomiędzy komfortem resoworania a sportową jazdą. Po dziurach nie trzaska a w zakrętach dobrze trzyma. Dla mnie trochę słabe i szybko nagrzewające się hamulce ale zaniedługo zmienie na Brembo tarcze i klocki i wtedy zobaczymy-obecnie są kloski i tarcze podejrzewam jakieś lipne i to jest powodem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra zarówno do przodu jak i do tyłu, duże powierzchnie szklane, nie ma powodów do narzekań.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nic mnie nie denerwuje, przełączniki, pokrętła, radio w miejscach wyczuwalnych przez rękę. Fotele wygodne przy dłuższych trasach z auta nie wysiada się z bólem kręgosłupa czy też nóg. Mi nawet nie przeszkadza brak regulacji kolumny kierowniczej. Nie miałem żadnych problemów z dobraniem odpowiedniej pozycji za kierownicą.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
To chyba największy mankament jaki występuje w moim aucie, szyby parują strasznie i nic nie pomaga szczególnie przy dużej wilgotności i deszczu.Próby wymiany filtra kabinowego,psikanie szyb preparatami antyroszeniowymi nic nie dają. Wszystko jest ok jak jest ciepło albo w mroźne dni ale jak tylko troche pada to wentylator na 4 na szybe ogrzewanie a tu szyba za mgłą!!! Przednie szyby jeszcze za jakiś czas(długo) w końcu odparują ale boczne tylnie nie ma szans i pasażerowie z tyłu co chwilę przecieraja szyby rekami zeby cos widziec.Ostatnio całkowicie wyciągnąlem filtr i jest troszke lepiej ale to i tak dla mnie duży minus, słyszałem że to akurat Astry tak maja!!!Bardzo brakuje mi klimatyzacji:-(
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód klasy średniej niższej to miejsca jest wystarczająco,zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów no i dla ich bagażu (Kombi).Dobrą sprawą jest podłokietnik z tyłu na kanapie co bardzo podwyższa komfort podróżowania.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjnie wyciszone autko, silnika praktycznie wogóle nie słychać, niektóre benzyny są głośniejsze i bardzo nieprzyjemne. Na trasie do 120, 130km podróz w pełnym komforcie-można normalnie rozmawiać nie trzeba zgłaśniać radio naprawdę super. Dopiero przy wyższych prędkościach robi się głośniej, Ostatnio wracałem z nad morza na śląsk i prędkość 140, 150km non stop z lekko podgłośnionym radyjkiem i jechało się naprawdę przyjemnie. Żadnych odczuć dyskomfortu. W porównaniu do mioch poprzednich samochodów to wyciszenie tego autka jest bardzo dobre.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest bardzo dobre jak na diesla z tamtych lat, ja bardzo rzadko jeżdze powoli, autko dostaje po gazie i spalanie jest rewelacyjne. W mieście około 6 chyba że teraz w zime więcej podeptam i jeszcze bardzo krótkie dystanse to dochodzi do 6,5 a na trasie przy szybkiej jeździe 130, 140km wyniosło 5 litrów ropy, pewnie zwoleniccy jazdy o \"kropelce\" zejdą ze spalaniem niżej ale ja po prostu bardzo lubie świst turbiny:-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. W porónaniu do innych aut tej klasy cena nie jest wygórowana, znajdzie się egzemlarz zadbany za nieduże pieniądze. A autko jest uważam bardzo dobre za te pieniądze!!! Ja za moją Astrę dałem 5500zł + rejestracja 1200zł i uważam że to najlepiej wydane pieniądze!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wiadomo autko nie jest już najmłodsze i jak je kupiłem to miało delikatne ślady rdzy na tylniej klapie(pod szybą) i jeden ślad na progu z tyłu, kupiłem zaprawkę i zrobiłem, do tej pory wszystko ok praktycznie nic nie widać. Także jedynym drobiazgiem który dotyka te auto to rdza ale trzeba to po prostu szybko zabezpieczyć i ma się spokój a jeśli ktoś nic nie robi to problem się pogłębia i jest coraz gorzej.Jeśli chodzi o inne mankamenty to słabo podświetlona deska rozdzielcza i pokrętła od oghrzewania ale to wynika ze starości- przepaliły się niektóre żarówki- kupiłem sobie nowe żarówki diodowe i przy okazji podświetliłem sobie wnętrze na niebieski kolor-wygląda to zajebiście i polecam wszystkim-niestety trzeba poświęcić trochę czasu:-) Inne mankamenty to dziwne odgłosy stuku (przy jeździe po dziurach) z lewych drzwi-podejrzewam że jest to jakieś luźne spasowanie plastików konkretnie głos dochodzi z korbki od szyby-muszę to rozebrać i sprawdzić-trochę denerwuje przy jeździe!!!I największy problem który mnie denerwuje wtym aucie to parujące szyby!!! o których pisałem już wyżej.Po za tym wszystko ok i w sumie nie jest źle, w innych autach miałem więcej problemów z tzw. pierdołami więc tu jestem zadowolony.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie miałem-nigdy autko mnie nie zawiodło i to jest najważniejsze. Jak ktoś o samochód dba i wszystko robi na czas albo wogóle robi to Astra odwdzięczy sie niezawodnością tak myślę- wiadomo że może wystąpić jakaś awaria ale raczej będzie to sporadyczna pierdoła niż typowo usterka. Wymieniać rozrząd,olej w silniku na czas,hamulce itp. i będzie ok. Naprawdę pod względem poważnych usterek przy najmniej mi się nic nie przydażyło-najważniejszy jest silnik i blacha w samochodzie bo zresztą każdy sobie poradzi a tutaj te elementy są znakomite przynajmniej silnik!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra F Kombi