Auto fajne. Pojemne kombi (jak trzeba to wejdzie szafa albo nawet drzwi wejściowe).
Jest dosyć bezpieczne. Ma 2 poduszki i ABS.
Ma oszczędny silnik który ponoć może przejechać nawet 500 tys.
Polecam tym którzy mają mniej niż 10 tys. złotych a potrzebują uniwersalny samochód który nie skompromituje się przy tym na autostradzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie silnik do przyjęcia.Na niskich obrotach (do 2000) dosyć mułowaty. Od 2000 powoli włącza się do akcji turbina by przy 2400 zacząć wreszcie ciągnąć auto do przodu. Auto nieźle się zbiera na 4 biegu (80-120 około 12-13 sekund), na 3 biegu (60-90) bardzo szybko ciągnie ale powyżej 90 na 3 biegu to już katorga. Prędkość max na autostradzie 180 km/h. Ładnie idzie na 5 biegu od 110 wzwyż (na pewno lepiej niż model 1.4 16v).
Silnik w ogóle nie bierze oleju. Nie kopci.
3,0
Skrzynia biegów
Nie wiem czy to specyficzne dla mojego egzemplarza ale strasznie ciężko pracuje dźwignia zmiany biegów. Szczególnie widać to przy niskich temperaturach. Po "rozgrzaniu" chodzi lżej ale nie powiedział bym że jakoś rewelacyjnie. W astrze 1.4 16 v biegi wchodziły dużo łatwiej.
4,0
Układ jezdny
Jestem zadowolony z układu jezdnego. Auto prowadzi się w sposób przewidywalny. Przy tym nie jest ani za miękkie ani za twarde. Dobrze tłumi drgania na kostce. Przy pokonywaniu zakrętów nie buja zanadto samochodem. Po przejechaniu 65 tys kilometrów wymieniłem tylne amortyzatory (na przeglądzie miały fatalny wynik). Był to jedyny wydatek jeśli chodzi o zawieszenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie słupki są dosyć masywne i ograniczają nieco widoczność po bokach (ale i tak jest lepiej niż w tigrze gdzie na prawdę nie wiele widać).
Dobrze dobrano lusterka boczne do tego auta. Zapewniają precyzyjne parkowanie tyłem.
4,0
Ergonomia
Ogólnie w kabinie wszystko pod ręką (za wyjątkiem fatalnie ulokowanego przycisku świateł przeciwmgielnych).
W wersji z airbagiem dla pasażera schowek jest bardzo mały.
Co jeszcze?
Denerwującą rzeczą jest to, że podczas używania spryskiwaczy, płyn z przedniej szyby przedostaje się na szyby boczne. Kiedy boczna szyba jest uchylona płyn spływa do kabiny:(
Są też rzeczy typowe dla astry (np włączenie lampki wewn. auta poprzez pociągnięcie do siebie pokrętła świateł mijania - podobnie z uruchomieniem ogrzewaniem tylnej szyby - w tym przypadku pokrętło nadmuchu)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto dość szybko się nagrzewa.
Siła i sposób nawiewu powietrza regulowany jest pokrętłem.
Specyficzne jest to że z kratek umieszczonych w środkowej części konsoli zawsze leci zimne powietrze (bez względu na sposób regulacji)
A ha, regulator nawiewu lubi się przepalać w astrach (chodzi w tedy zazwyczaj 3 i 4 bieg nadmuchu).
A ha. Wewnętrzny obieg u mnie nie działa więc się nie wypowiadam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca.
Z tyłu najlepiej jak siedzą 2 osoby. Przy 3 dorosłych osobach z tyłu można zapomnieć o komforcie.
4,0
Wyciszenie
Przy 150 km/h można jeszcze spokojnie rozmawiać w kabinie. Przy 90 km/h jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na prawdę ma ekonomiczny silnik. W porównaniu z paliwożerną wersją 16v jest megaoszczędny.
Zasięg auta to około 850 km przy rozsądnej jeżdzie
Eksploatacja - wymiana oleju co 8000. Wymiana klocków hamulcowych co około 70 tys.
Pasek rozrządu co około 90 tys.
Świece żarowe - u mnie średnio 1 rocznie się przepala.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto niskobudżetowe. Co prawda swoje trzeba włożyć po zakupie ale na pewno się opłaci.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 65 tys. km (w momencie zakupu auto miało 145 tys na liczniku):
opornica dmuchawy, przełącznik kierunkowskazów no i drobne wycieki spod pokrywy zaworów i miski olejowej (wystarczyło zmienić uszczelki).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator padł 2 razy!,
awaria pompy wspomagania kierownicy, wycieki spod vaccu-pompy
Warto zwrócić uwagę przy zakupie na stan reflektorów przednich oraz chłodnicy (u mnie dziura w chłodnicy była zaklejona doraźnie jakimś płynem co zaskutkowało koniecznością wymiany po przejechaniu 1000 km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 82KM 60kW
[l/100km]