Astra 1.7 D Kombi to funkcjonalne, porządne, tanie i niewymagające auto. Jak się dba, to się ma na długie lata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność (o ile to pojęcie ma tu zastosowanie) nie budzi zastrzeżeń, jak na diesla. I tak w sumie autko całkiem sprawnie się porusza i pomimo swoich lat i przebiegu osiągi nie popsuły się. Silnik pracuje bez zastrzeżeń.
3,0
Skrzynia biegów
Astra (i tak jest w 99% przypadków) pod tym względem jest bezawaryjna. Czasem coś zgrzyta i wysprzęgla, ale to w sumie kwestia dbania o skrzynię i niewielkich (mało kosztownych) ingerencji mechanika. Ja niestety należę do tego 1% pechowców, gdyż właśnie padł w mojej Asi mechanizm różnicowy. Nie wiem co było przyczyną, autko nie było bite, jeżdżę spokojnie i regularnie dbam o nie. Realia są takie, że taniej w takim przypadku wymienić całą skrzynię biegów. Więc ocena taka jaka jest.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Ze względu na nasze drogi mam podniesione zawieszenie i trochę twardo jest. Ale przy pełnym obciążeniu spoko.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest oki, światła mijania mogłyby być ciut mocniejsze.
5,0
Ergonomia
Niemiecka solidność i brak polotu:)
Ale wszystko fukcjonalne. Ładne jasnoszare plastiki. I nawet nie trzeszczą za bardzo na polskich dziurawkach.
Plus za całokształt, bo nawet dziś autko wygląda w porządku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie najgorzej. Dla fanów Tiny Turner i "Steamy Windows", teledysk z powodzeniem mógł być kręcony w Asi. Mam problemy z nawiewem szczególnie w zimie i tylne szyby są wciąż zaparowane
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wręczo bosko! Tutaj muszę dodać, że moja Asia jest w wersji kombi. 5 osób spokojnie się mieści. Jak trzeba to i małą ciężarówkę też można z
Astry wyczarować.
4,0
Wyciszenie
Dobrze, jak się oczekiwanie skroi do możliwości i pamięta, że to diesel sprzed epoki. Dodatkowo można poprawić stosując różne nowinkowe maty.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało wymagające autko. Spalanie super no i olej napędowy. W mieście góra 8 litrów, a na trasie to spokojnie poniżej 5 schodzi. Plus za niewiele zwiększony apetyt przy bardziej dynamicznej jeżdzie.
Do warsztatu zagląda się bardzo rzadko, tyle co olej wymienić trzeba no i normalne rzeczy wynikające z eksploatacji. Cenowo w porządku, mnóstwo części używanych i zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
dobre ekonomiczne autko rodzinne za małe pieniądze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę pierdółek z elektryką, ale autko ma już swoje latka i przebieg. Wymieniony alternator, silniczek wycieraczek i przekażnik napięcia na świece (z powodu przetarcia kabla).
Jak na swoje lata jest wyjątkowo rdzoodporny. Niewielke plamki rdzy pojawiły się ostatnio na tylnej klapie i na tylnych nadkolach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aż do padnięcia mechaniżmu różnicowego bez poważnych usterek. Tylko jeżdzić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW
[l/100km]