Astra 1.6 Dream z kllimatyzacją. Samochód prosty w budowie, ale dzięki temu bezobsługowy (poza corocznym serwisem filtrowo-olejowym) i niezawodny. Idealny do poruszania się jako drugi i kolejny pojazd w rodzinie po mieście i lokalnych, często dziurawych, drogach. Ogromny bagażnik, z możliwością łatwego powiększenia przestrzeni bagażowej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik starej generacji, pancerny (1 wałek rozrządu i 2 zawory na cylinder), bezkolizyjny rozrząd, centralny wtrysk paliwa, regulacja przeciwstukowa; niezbyt dynamiczny, ale w zamian bardzo elastyczny; bez problemu można osiągnąć i utrzymać określone przepisami prędkości autostradowe, nie zużywając przy tym nadmiernej ilości paliwa. Przy manewrze wyprzedzania dynamikę poprawia wyłączenie klimatyzacji :)
4,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie, chociaż drogi prowadzenia drążka zmiany biegów nie są najkrótsze. Piąty bieg ma długie przełożenie - trzeba niestety zredukować przed każdym wyprzedzaniem, ale w zamian na autostradzie są w miarę niskie obroty. Czasem ciężko włączyć wsteczny bieg.
4,0
Układ jezdny
Prosta, sprawdzona konstrukcja (przód Mc Pherson, tył zespolona oś skrętna), idealnie nadająca się na polskie lokalne i miejskie drogi. Przy wyższych prędkościach układ jezdny i hamulcowy ustępuje nowocześniejszym konstrukcjom.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku (zasługa dużych okien). Brak problemów podczas manewrowania i cofania. Zbyt małe są lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Mało widoczny jest przycisk włączania przednich świateł przeciwmgłowych (brak również kontrolki na desce rozdzielczej). Można było inaczej rozmieścić włącznik ogrzewania tylnej szyby (bez wyłącznika czasowego) i połączyć z ogrzewaniem lusterek bocznych (lusterka boczne mają w nagrodę podgrzewanie w wyłącznikiem czasowym).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ wentylacji i ogrzewania z zamontowaną klimatyzacją manualną doskonale spełnia swoją rolę. W zimie jest ciepło (pod warunkiem że jest sprawny termostat), a w upalne dni chłodno (czasem aż za chłodno). Ze środkowych kratek nawiewu wylatuje powietrze wg pożądanych nastawów pokrętła temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w miarę dużo miejsca, z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom lub niskim dorosłym pasażerom.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne wyciszenie, silnik głośny na wysokich obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest tani w utrzymaniu, części zamienne i materiały eksploatacyjne są łatwo dostępne. Do kosztów utrzymania należy doliczyć poprawki blacharsko-lakiernicze (w moim przypadku przeciętnie co 5 lat) oraz wymiany nawet oryginalnego termostatu, który co prawda jest tani, ale zamontowany w fatalnym miejscu wymagającym demontażu paska rozrządu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód do jazdy, niekoniecznie do paradowania. Taniej chyba się dziś nie da!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]