Silnik
: Jeśli odpali to pojedzie...a odpala zawsze, nawet po tygodniowym postoju w 26 stopni mrozu pod chmurką.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Styki które co jakiś czas trzeba traktować wd 40 bo mogą w najmniej odpowiednim czasie przestać łączyć.
Karoseria
: Po 16 latach użytkowania poddały się tylna klapa, przednia klapa i przednie błotniki. Nadmienię tylko że nie garażuję swoich samochodów- parkuję gdzie popadnie.
4,0
Całokształt
Solidne niemieckie auto zaprojektowane w latach 60 pod nazwą kadett.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niedozajechania. Kręci się spokojnie, miarowo, mało pali, wybacza błędy w serwisowaniu(błędy kowali szumnie nazywanymi mechanikami samochodowymi). Taki osiołek do powolnego nawijania kilometrów. Polecam dla spokojnych ludzi, którzy mają już dla kogo żyć.
4,0
Skrzynia biegów
Nie sprawia problemów. Trochę za długie przełożenia do ciągania przyczepy. Co 200 tyś km do wymiany łączniki drażków(niewielki koszt)
4,0
Układ jezdny
Odporny na Polskie drogi. Auto dobrze tłumi nierówności. Zawieszenie jest idealne do jazdy w pojedynkę. Po obciążeniu wnętrza i dopięciu przyczepy przy przejeżdżaniu przez "leżących policjantów" dobija do spodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Taka jak w kombi. Bardzo dobra.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo pomaga szyberdach. Podczas jazdy latem, da się w aucie wytrzymać o ile nie stoi się w korku w 35 stopniowym upale. Zimą podczas 26 stopniowych mrozów zalecam założyć grube spodnie lub dodatkowo kalesony. (Kratki na tunelu środkowym nie mają funkcji grzania-są tylko do nadmuchu zimnego powietrza.) - Zauważyć trzeba że, auto swobodnie odpala w największe mrozy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie jest dużo miejsca dla wszystkich pasażerów i ich bagaży. Zapakowanie się na miesięczny wyjazd z żoną i półrocznym dzieckiem nie stanowi problemu. (na ten wyjazd chyba tylko naszego zlewu ze sobą nie zabieraliśmy;)
3,0
Wyciszenie
Przy jeździe zgodnej z przepisami wyciszeni bardzo dobre. Po przekroczeniu 140 im szybciej tym gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Astra 1.6 75 km pali po prostu mało.
Na trasie przy spokojnej jeździe 7,5 8 litrów gazu na 100 km. Zimą po mieście przy częstych rozruchach zimnego silnika 11 l na 100. Średnia "zliczana" na podstawie faktur i stanu licznika wychodzi 8,7 na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nieskatowany egzemplarz, wartością znacznie przewyższa cenę rynkową! Polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie można mieć wszystkiego- jak się coś popsuje przestajesz używać i jedziesz dalej.(najczęściej elektryka)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Astrę kupiłem przy przebiegu 90 tyś km użytkowałem przez 200 tyś kilometrówi jeżdżę nią dalej po Polsce "do roboty"- auto nie było holowane ani nie wracało na lawecie! Utrzymanie astry w 100 % sprawną nie jest trudne.Na przykład: pasek rozrządu razem z termostatem rolkami i pompą wody, wszystkie amortyzatory, kompletne sprzęgło, łożyska kół przednich, tarcze, klocki, zaciski, płyn hamulcowy, końcówki stabilizatorów i jedna końcówka kierownicza kosztuje tylko 2300 zł z robocizną. Uszczelkę pod głowicą wymieniłem sam przy przebiegu 176 tyś km - zużycie silnika było niemierzalne. Auto spokojnie pojeździ do 500 tyś km.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]