Bardzo dobry samochód dla statecznego pana z rodzinką i skromną pensją. Idealnie się sprawdza w codziennej eksploatacji a i weekendowy wyjazd na działkę czy nad jezioro nie stanowi probelmu. ponadto transport loduwki nie spędza snu z powiek (kombi), że o takich pryszczach jak 28 calowy telewizor nie wspomne. Dla mnie jest to mało. Pragnę luksusu i dlatego asterka bedzie wymieniona na omegę. Jednak jeżeli podstawą wyboru pojazdu są koszty eksploatacji i już pogodziliśmy się z myślą że seicento pojazdem rodzinnym nie jest to bardzo polecam astrę. Jest to auto zwykłe - w żadnej kategorii nie jest wybitne, nigdy nie porywa jednak to jest jej najwieksza zaleta - jest to zwykłe auto dla zwykłych ludzi. nikt go nie zazdrości, nikt go nie kradnie, a codziennie jeździ i to tanio i dobrze
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest słaby (1,6 - 71 KM) i trzeba się z tym pogodzić. Uczy pokory, oj uczy. Jednak kiedy już się z tym pogodzimy, to silniczek zaczniemy doceniać. Jest bardzo elastyczny, nigdy nie ma zbyt niskich obrotów i nadaje się idealnie do spokojnej i zgodnej z przepisami jazdy. W praktyce na trasie rzadko używa się czwartego biegu. Wyprzedza się na piątce gdyż redukcja do czwórki i tak niewiele pomoże. I ogólnie gorąco polecam kierowcom, którym się nie spieszy gdyż naprawdę będą bardzo zadowoleni. Zimą na ośnieżonej i prostej drodze, na dobrych zimówkach jedzie sie spokojnie - wiadomo - 50 km/h. Z tym silnikiem jedzie się 50 na piątce i zwolnienie przed zakrętem do 38 nie zrobi na nim wrażenia. przyśpiesza powoli ale wytrawale bez absolutnie żadnych protestów. To trzeba zobaczyć. Aktualnie silnik ma 170 tys przebiegu z czego 30 tys na gazie. Oleju nie bierze w ogóle.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak to w oplu. W pewnym momencie eksplaatacji nie dało sie już praktycznie w ogóle wrzucić jedynki i dwójki. Stało się to nagle i winne było złe ustawienie skrzyni na zużytej poduszce. Po wymianie poduszki problem zniknął. Jednak jest to skrzynia opla i lubi przyhaczyć - szczególnie podczas redukcji do dwójki. pozostałe biegi chodzą bez zarzutu jednak całość nie sprzyja sportowemu przerzucaniu biegów - szkrzynia jest idealnie dopasowana do silnika. Hamuje sportowe aspiracje u podszewki.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie układ jezdny jest przyzwoity jednak jak już wspomniałem wcześniej nie jest to samochód sportowy. Przy spokojnej jeździe układ sprawdza się znakomicie dając niezłe czucie drogi. Wspomaganie ma odpowiednią siłę i pomaga sterować autem. Zawieszenie jest dosyć komfortowe aczkolwiek poczujemy, że auto przejechało przez nierówności. Jednak dopiero wjechanie w dużą dziurę powoduje nieprzyjemne doznania. Opony 195/55R14 są za szerokie i auto szaleje nieco w koleinach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jeżdżę kombi i mimo sporych wymiarów widoczność jest idealna we wszystkich kierunkach dzieki sporej powierzchni szyb, dużym i prostym lusterkom, oraz faktowi, że auto zawsze kończy się tam gdzie jest szyba.
4,0
Ergonomia
Ogólnie wszystko jest na swoim miejscu i w czytelny sposób przekazuje niezbędne informacje. Fajnym elementem jest termometr zewnętrzny. Kierownica jest brzydka ale po dłuższym zapoznaniu okazuje się, że nieźle leży w dłoniach. Kanapę tylną po krótkim treningu składa sie w kilka sekund, powiekszając tym samym bagażnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bez klimy. Ogrzewanie jest dobre. Nagrzewa auto dosyć szybko. Wentylacja jest taka sobie. W ciepłe dni pozostaje jedynie okno albo szyberdach ale wtedy komfort podróżowania żaden. Poza tym w moim aucie jest słaby nadmuch na szybę, która mimo dmuchawy na maksimum paruje podczas burzy. pozostaje otworzyć okno i włączyć nawiew ciepłym powietrzem. jednak podczas lata jest to kłopot. Wydaje mi się jednak, że być może jest to jakaś awaria i mam sie zamiar temu przyjrzeć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to auto kompaktowe i jeżeli to akceptujemy to przestrzeni jest wystarczająco. Kierowca zajmie wygodną pozycję, ale za nim (mam 188 cm wzrostu) jest mało miejsca na kolana. W ogólnym rozrachunku jest tu miejsca jak w każdym innym kompakcie. Można w czwórkę jeździć - nawet dalej. Bagażnik jak w kombi - bez komentarza.
3,0
Wyciszenie
Silnik powyżej 3 tys obrotów staje się wyraźnie słyszalny i zauważalnie wiecej pali. Poniżej tej granicy w środku jest bardzo przyjemnie. I w tym miejscu auto poraz kolejny tłumi sportowe zacięcie - przy trzech tysiącach na piątce jedzie równo 105 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój egzemplarz pali dużo i to w porównaniu z katalogiem jak i ocenami innych użytkowników. Być może jest to wina jakiś ustawień komputera. Ponadto swoje robi nadwozie kombi oraz szerokie opony. Ja jego spalanie zaakceptowałem gdyż jeżdze na gazie i warości podane to spalanie gazu. Nie jeżdze na benzynie więc nie wiem ile jej pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że nie ma lepszego kombi w tym pułapie cenowym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze coś. Drobiazgi psują się zawsze i ciągle. To uszczelka cieknie. to cylinderek hamulca puszcza, to olej spod korka wylatuje i upaćka całą komorę silnika. to żarówka pod zegarami się przepali, termosta padnie. albo drzwi się opuszczą. A skąd moja dobra ocena. Ano stąd, że znajomy mechanik naprawi wszystko za piwo, no czasem dwa, a jak się idzie do kasy sklepowej i się słyszy, że za uszczelkę należy się 18,20 zł to aż się uśmiech na twarzy pojawia. Jeden kolega jeździ Laguną i psuje się ponoć mniej. Jednak on za termostat zapłacił 80 zł a ja 30. Inny kolega jeździ mazdą, która się w ogóle nie psuje, jednak za koszt jednego łożyska do mazdy ja bym kupił cztery i jeszcze zapłacił za ich wymianę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek była jedna. Padła pompa wody. Jednak traktuje, że była to moja wina, gdyż czytając opinie użytkowników przed zakupem astry dowiedziałem się, że warto ją wymienić razem z paskiem rozrządu (dodatkowy koszt 80 zł). Ja jednak zaoszczędziłem to potem miałem. Pompa i jej wymiana i płyn 220 zł. A samochód jest stary i ma spory przebieg więc oceniam go bardzo dobrze.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 71KM 52kW
[l/100km]