Inne
: wyposażenie elektryczne z racji wieku, ale nic poważnego
4,0
Całokształt
Tanie w utrzymaniu, przy tym w sumie niezawodne przy odrobinie uwagi auto. Jeśli nie ściułane przez poprzednika to warto kupić i to za wartość jednej kiepskiej pensji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik niezbyt dynamiczny do 3000obr., dla spokojnego kierowcy lepszy byłby 8V a dla takiego z żyłką sportową głośny, bo żeby się odpychać trzeba go cisnąć i kręcić pow.3500obr a wtedy sporo spali.
Niby 100KM ale w praktyce niezbyt to odczuć. Na plus w trasie spala ok 6.5l/100km, niestety w mieście w zimie 10l może być mało.
Wada fabryczna to słabe pierścienie które powodują nadmierną konsumpcję oleju oraz nieustannie psujący się zawór EGR ( ach ta ekologia...) Również należy pilnować stanu paska rozrządu, wymienić szybciej niż w instrukcji, bo koszt nie jest duży.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok, jednak mechanizm wybieraka oraz cięgna się wyrabiają i trudno szybko zmienić biegi, a nawet wbić szczególnie 2 bieg (zwykle wyrobiony sworzeń wybieraka). Sprzęgło jest wytrzymałe.
4,0
Układ jezdny
Auto podsterowne, dość miękkie, generalnie woli jechać na wprost:)
Zawieszenie bardzo proste pancerne (przy 180 tys. dopiero miałem do wymiany fabryczne sworznie z przodu) Niestety czasem pękają jego sprężyny.
Nawet jeśli już jest coś do wymiany to są to groszowe sprawy, Układ kierowniczy trwały bez uwag, z wspomaganiem jest lekko ale bez przesady.
Hamulce dobre, ale przy pełnym załadunku już trochę brakuje, niestety w wyposażeniu nie zawsze jest ABS.
4,0
Karoseria
Jeśli egzemplarz nie był bity pochodzi z Niemiec czy Holandii, miał jakieś zabiegi konserwujące oraz od początku nadkola, chlapacze to zwykle jest na swój wiek ładnie. Jednak niestety większość nie jest dobrze, szczególnie produkcja z Gliwic, choć nie tylko - lecą okolice wlewu paliwa, reparaturki, progi a nawet kielichy. Bardzo duży rozrzut w stanie blacharskim - jak dbasz tak masz.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, nie do porównania z obecnymi modelami aut. Lusterka boczne mogłyby być ciut większe i bardziej wytrzymałe.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i nie mam uwag, projekt deski dopracowany bez wymyślania. Wsiadasz i wszysko wiesz gdzie co jest.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre, niestety wiecznie parują szyby, z tyłu niezaparowane szyby to tylko w lecie ;) słabe przewietrzanie auta, z tego powodu też lubi odklejać się podsufitka. Bywa że padający rezystor nagrzewnicy za 30zł powoduje brak biegów 1-3 wentylatora.
Klimatyzacja tylko w niewielkim odsetku modeli. Z racji wieku i kosztu napraw, rzadko kiedy sprawna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość wygodnie ale trochę miejsca mało na nogi dla wysokich z tyłu, no cóż to nie jest to limuzyna, z przodu jest ok.
Proszę z resztą pamiętać że obecne auta klasy B miejskie mają często większy rozstaw osi niż Astra F. Kierowca do 190cm zrostu wchodzi bez problemu i nogami nie puka w deskę. Za to bagażnik był największy w tej klasie, kto wie chyba do dziś.
4,0
Wyciszenie
Auto ciche ale tylko na wolnych obrotach, przy wyższych już głośno to samo przy prędkości pow. 130 km/h jest już głośno i silnik też słychać już ma pow.3500obr. Jednak w stosunku do starych diesli nie trzęsie i jest cichutko :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto zadbane przy minimum opieki serwisowej odwdzięcz się rzadkimi awariami, jeśli nastąpią to zwykle są do usunięcia we własnym zakresie albo w niewielkim koszcie. Pakiet serwisowy filtry olej klocki czy rorząd jest tani w stosunku do innych marek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o ceny tych już starych aut to zadbany jest super propozycją dla biedniejszej rodziny, fachowca na dorobku, auta zastępczego itp. Szansa na lepszy i mniej psujący egzemplarz dużo większa niż u niemieckiej konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki po poprzedniku- zatarty silniczek wycieraczki z tyłu, spalony rezystor nagrzewnicy, spalone lampki podświetlenia panelu wentylacji, A tak to bieżące zużycie typu tłumik końcowy oraz łącznik, sworznie. amortyzatory, EGR, czujnik położenia przepustnicy, zacinający się centralny zamek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto bezawaryjne, nie stanęło nigdy tak bym musiał je ściągąć. Nie odpaliło jedynie gdy raz zabrakło paliwa albo zostawiłem na światłach na dłużej...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 100KM 74kW
[l/100km]