Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Kombi

Max, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra F Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Akurat w tym egzemplarzu nie ma śladu rdzy, ale został on wybrany z ok. 300 szt. Produkcja Niemcy Russelheim - tylko te nie korodują. W innych także Gliwice korozja jest potężna i niewyleczalna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uszkodzone pierścienie zgarniające oleju - poprzez przegrzanie silnika z powodu uszkodzenia termowłącznika wentylatora chłodnicy
Przeniesienie napędu : Uszkodzona głowica z powodu nieprawidłowych napraw ukł. rozrządu
Zawieszenie : pękające sprężyny McPersona z przodu z powodu krozji dolnego zwoju
4,0
Całokształt
Ogólnie dobrze auto patrząc na współcześnie produkowane wynalazki - jeszcze niezbyt awaryjne i bez zbędnej elektroniki powodującej nieraz spore problemy i koszty. Raczej należy wybierać egzemplarze 1995 i po 1995 z uwagi na korozję i omijać Gliwice.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 16V 105KM. Remontowana głowica po pekniętym pasku rozrządu. Wymieniane pierścienie po przegrzaniu silnika. Kupiłem go uszkodzonego w Niemczech. Większość śrub ponownie cynkowana w celu uniknięcia głebszej korozji. Rozrząd org., pompa wody KWP, simmeringi wałków rozrządu i wału korbowego nowe, osłona termiaczna kol.wydech. nowa, lekka korozja zewnętrzna bloku silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Minusem jest brak korka spustowego oleju przekładniowego, choć uszczelka pokrywy nie jest droga, jednak wydłuża to znacznie czas robocizny przy wymianie oleju. Oleju fabrycznie wymieniać nie trzeba, ale po 15 latach wypada. Zestopniowanie skrzyni i praca dźwigni zmiany biegów bez zastrzeżeń - łatwa regulacja.
4,0
Układ jezdny
Założone twarde sprężyny z astry diesla - doskonałe trzymanie w zakrętach, wysokość do trawersy wyższa aż o 7 cm, w stosunku do standardu. Minusem - twarde zawieszenie na dziurawych polskich drogach, ale można się przyzwyczaić, a zalet jest więcej.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność m.in.przez tylną szybę - pozdrowienia dla wszystkich Passatów Variant i tym podobnych wynalazków.
4,0
Ergonomia
+ doskonałe siedzenia przód + dużo miejsca po złożeniu tylnych siedzeń - fatalne siedzenia tył
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Konieczność dbania o filtr pyłków na podszybiu i jego szczelność - niedostawanie się wody na filtr. Wydajna dmuchawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik dość ekonomiczny w stosunku do osiągów. Tanie części zamienne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę nie ma co narzekać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma aż tyle drobnych spraw,które stale by Cię denerwowały. Termostat, zawiasy drzwi, końcówki drążków kierowniczych, koło dolne rozrządu wym. co 120 tys.km, pompa wody zawsze z wymianą rozrządu co 60 tys. km i nic więcej wielkiego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystkie duże usterki powstałe przy tym pojeździe były spowodowane winą użytkownika, nieprawidłowych napraw i nieprawidłowej, nieumiejętnej eksploatacji. Przegrzany silnik przez uszkodzenie termowłącznika wentylatora, nieprawidłowa wymiana paska rozrządu, niezlikwidowanie wycieków oleju.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra F Kombi