Silnik
: Pomimo niewielkiej mocy (60KM) to naprawdę zrywne i szybkie autko.
5,0
Całokształt
Świetne, duże i wolno starzejące się auto za niską cenę.Mimo, że ma już kilkanacie lat nadal ma współczesny, świerzy wygląd. Mała awaryjność, ninaganna jakośc blachy karoserii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trwała jednostka. Może dlatego że to wersja 8 zaworowa. Niestety moc 60 KM w tym aucie to trocę za mało jednak i tak auto rozwija większą prędkość maksymalną niż podoano. W instrukcji jest predkośc max 160 km/h zaś moja Asterka wyciąga na płaskim 170km/h.
Z górki wyciągnąłem 195 km/h. Chyba nieźle.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami mam problemz wrzuceniem jedynki. Synchronizator nie działa chyba zbyt dobrze, ale to sporadyczne przypadki. Poza tym działa bardzo precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się w zakrętach, chociaż Astrze moich rodziców już nie czuję się tak pewnie. Z pewnością to zasługa troche twardzszego zawieszenia ale nie odbija się to na komforcie jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nie ma najmniejszych problemów z cofaniem. Słupki przednie również nie zasłaniają widoku.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu. Niestety stojaki na kubki w pokrywie schowka są przeznaczone chyba dla dzieci. Nie mieszczą się tam duże napoje z Maca. Mniejsze się wywracają na zakrętach - są za płytkie. Brakuje uchwytów na napoje z tyłu.
Natomiast bardzo przyjemne są uchwyty na reklamówki w przedziale bagażowym. Dzięki temu nic się nie wala po bagażniku nawet podczas ostrej jazdy. Szkoda tylko, że znajdują się one tylko z jednej strony.
Plusem jest duży bagażnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze is zybko nagrzewa samochód. W moim dwunastoletnim aucie nadal wszystko jest ok. Mimo wszystko w poprzednim roku profilaktycznie wyczyściłem nagrzewnicę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Z tyłu dwie dorosłe osoby się spokojnie zmieszczą. W 5 osób w tym samchodzie to już tylko w krótkie trasy.
3,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach jest bardzo dobrze, jednak powyżej 150 ciężko już się rozmawia. Nie dokucza hałas silnika tylko odgłosy powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety jak na silnik o pojemności 1,4 to dużo żłopie. Benzyny 7l zaś gazu 9l.
Zużycie dochodziło nawet czasem do 10,5l ale pomogła zmiana stacji beznzynowej. Gdy przerzuciłem się na ORlen auto zaczęło palić 8,5-9l gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wart każdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to wymianiałem: łącznik stabilizatora, końcówki drążków, tłumik środkowy, miskę olejową oraz łożyska kół przednich. Normalne zużycie i nie winię za to 11-12 letniego auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy sprawia układ hamulcowy auta. Co jakiś czas krzywią mi się tarcze hamulcowe jednak winą za to obarczam jeden z niesolidnych zakładów mechanicznych. PRzez 2 lata nie miałem z tym żadnych problemów, zaś moje kłopoty rozpoczęły się po wymianie łożysk - podczas wymiany skrzywili mi piastę jednego koła. Piastę wymieniłem jednak problem pozostał - nie wiem dlaczego.
Przy przebiegu 280000 miałem jedną poważną awarię - wymiana uszczelki pod głowicą. W warsztacie powiedzieli, że to tradycyjna awaria spowodowana przez jazdę na gazie. Podobno temperatua spalania gazu jest wyższa niż benzyny i to powoduje szybsze zużywanie się uszczelki.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]