Jakby to dobrze napisać i nie skłamać... silnik fajny choć przyśpieszenie czuć od 2500 obr. (turbina zaczyna działać) Idealny do jazdy po mieście. 5 bieg już 50-60 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Tak jak pisałem na 5 już przy 50-60km/h. Bardzo krótka 1. Bardzo fajna do przyśpieszania jest trójeczka... Ogólnie ze skrzynią nie mam problemów. Troszke wyrobiły mi się plastiki przy dźwigni zmiany biegów i na niskich obrotach czasem słychać lekkie pukanie - pierdoły
4,0
Układ jezdny
Bez żadnych zastrzeżeń... wymieniłem tylko łączniki stabilizatorów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów :)
4,0
Ergonomia
OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 188 cm i nie ma tragedii.
4,0
Wyciszenie
Hmmm to jest diesel... no właśnie. Nie mam porównania do innych diesli...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten rocznik, miasto w którym mieszkam ( Wrocław) to naprawdę jestem zadowolony. Bak 50 litrów - tankuje do pełna - jeżdżę - zapala się kontrolka rezerwy - przebieg 750km. Czyli na ok 45litrach robie 750km - 45/7,5 = ok 6 litrów na 100 we Wrocławiu - wiem że nie którzy pomyślą bujda ale nie musicie mi wierzyć... Zimą około 7.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
hmmm drobiazgi tak - wężyk od spryskiwacza pękł... cena 1,- wow
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To co we wszystkich TDSach lub większości - alternator, prócz tego wymieniłem też rozrusznik, tłumik środkowy, końcowy, łącznik elastyczny ukł. wydechowego, łączniki stabilizatorów, na samym początku tarcze i klocki hamulcowe. Aha ostatnio po 14 latach wymieniłem tylne amorki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 82KM 60kW
[l/100km]