Karoseria
: Rdza pojawia się dosłownie po każdej zimie
Silnik
: Wycieki z pompy paliwa, miski olejowej
Inne
: Problemy z pompą wspomagania
3,0
Całokształt
Nie mogę powiedzieć, że Astra to zły samochód. Ma on swoje wady, jednak największą zaletą jest koszt utrzymania. Zarówno wydatek paliwowy jak i koszta napraw są dosyć małe i moim zdaniem jest to dobry samochód dla kogoś kto zaczyna przygodę z motoryzacją. Największą wadą Astry jest zdecydowanie korozja.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.7 TD 68km jest silnikiem dosyć oszczędnym, jednak zbyt słabym. Myśląc o astrze 1 generacji należy szukać silników 2.0 8v lub 16v ewentualnie 1.8 16v, które lepiej oddają charakter tego samochodu. 68 koni to zdecydowanie za mało jak na taką masę.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest średniej jakości. Wrzucanie 1 i 2 biegu często bywa dosyć toporne. To samo tyczy się biegu wstecznego. Przełożenie skrzyni jest długie, co powoduje dyskomfort.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny ma jedno zadanie: dowieźć kierowce z punktu A do punktu B. Bez szału, bez sportowych emocji. Ten samochód ma po prostu spełnić swoje zadanie bez wzbudzania dodatkowych emocji.
Komfort
5,0
Widoczność
Co do widoczności nie ma się do czego przyczepić. Wszystko z przodu, tyłu i po bokach jest bardzo dobrze widoczne. Słupki A i B są niezbyt grube co pozwala na dobrą obserwację terenu. Duże lusterka sprzyjają widoczności z tyłu.
3,0
Ergonomia
Fotele są średniej jakości. Na dłuższych trasach mogą się pojawić bóle pleców. na Tylnej kanapie zmieszczą się 3 osoby przy dosyć komfortowych warunkach. Kanapa posiada podłokietnik i zagłówki.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie pozostawia sporo do życzenia. Działa ono dosyć wolno w zimowych warunkach. Szczególnie może doskwierać brak klimatyzacji, wówczas w upalne dni nie da się wytrzymać w środku samochodu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest wystarczająco. Kierowca może mieć jednak mały problem z dopasowaniem pozycji do jazdy. 182 centymetrowy kierowca nie dopasuje się do jazdy ,,zgodnie ze sztuką''. W wersji 5cio drzwiowej jest dosyć dużo miejsca jak na samochód tej klasy.
3,0
Wyciszenie
Diesel jest dosyć głośny. Na niskich obrotach i przy jeździe miejskiej nie daje się aż tak bardzo we znaki, jednak jeśli wyjedziemy nim w trasę i pociągniemy na autostradzie np. 130 140 km, to wówczas zaczyna się robić niemiłosiernie głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
50 km dziennie Astrą z silnikiem 1.7 TD to wydatek rzędu około 450 zł miesięcznie. Mówimy tu o cyklu 40 km trasa, 10 km miasto. Wypada to całkiem nieźle jak na 19 letni samochód.
4,0
Stosunek jakość/cena
Astrę I możemy kupić praktycznie już za 2 tysiące. Najdroższe wersje CDX można spotkać w cenie do 5 tysięcy zł. Jest to zawyżona cena, niemniej jednak stosunek jakość/cena wypada dosyć dobrze. Dostajemy proste autko, na którym każdy młody kierowca może się sporo nauczyć.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystkie drobne usterki są bardzo tanie do usunięcia. Części są ogólnie dostępne zarówno w serwisach/sklepach jak i na zwykłych szrotach samochodowych. Do wyboru, do koloru.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czasami pojawiają się wycieki. Dosyć częstą przypadłością z tego co zauważyłem jest przeciekająca miska olejowa. Jednak nie są to drogie usterki do usunięcia. Zdarzają się awarie pompy wspomagania. Tu już w zależności od wersji silnika koszt naprawy może osiągnąć nawet 400 zł. Największą bolączką jest korozja, która pojawia się praktycznie po każdej zimie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW
[l/100km]