Inne
: Jakość materiałó i wykonania środka auta. Wszystkie elementy sa miłe w dotyku i praktycznie nic jeszcze nie trzeszczy.
4,0
Całokształt
Z autka ogólnie jestem zadowolony. Silnik nie jest może problemu pozwala na w miarę dynamiczną jazdę. Mimo, ze to już 12 letnie autko to nie widać na nim śladów korozji (fakt, że robiłem mu jeden próg, ale dlatego, ze poprzedni właściciel zarysował o chodnik).
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na taką moc to dobrze zachowuje się zarówno na trasie jak i w mieście. Nie ma co się oszukiwać, to jest tylko 68 koni, ale wystarczająco jeśli nie chcemy szaleć.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie dobrze, jedynie z jedynką czasem problemy, przypadłość Astry. Myślę, że to kwestia wybieraka, ale ja się nauczyłem z tym żyć :)
5,0
Układ jezdny
Nie mogę nic zarzucić. Jeździ mi się przyjemnie, a że nie jest to auto sportowe to miękkie zawieszenie jest moim zdaniem plusem.
Komfort
5,0
Widoczność
Lewe lusterko asferyczne więc \"martwy punkt\" nie istnieje. Z przodu i tyłu dobra widoczność.
5,0
Ergonomia
Przełączniki pod ręką, wszystko widoczne i łatwo dostępne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zimą mogłoby być troszkę bardziej efektywne. Potrzeba 2-3 km do rozgrzania się a poniżej -20 stopni autko jest ciężko nagrzać na trasie (temperatura silnika w normie więc może to tylko przypadłość mojej Astry). Wentylacja ok, nie ma problemu z parowaniem szyb o ile filtr kabinowy wymieniany regularnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni, regulowana wysokość fotela kierowy pozwala dostosować sobie siedzenie do własnych potrzeb.
4,0
Wyciszenie
Mimo tego, ze to diesle to silnik wyciszony jest idealnie. W środku słychać go niemalże tak jak benzyniaka. Jedynie szum powietrza powyżej 120 km/h jest trochę za duży. W moim przypadku potęgowały to nieoryginalne lusterka boczne, które nie były dobrze spasowane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim przypadku standardowym zużyciem paliwa było 6-6,3, gdzie 3/4 na trasie (jazda z prędkością 110-130 km/h), reszta w korkach w mieście. Nie zmieniała się ta wartość zimą. Jeśli pojeździłem \"delikatniej\" to bez problemu spalanie spadało do 5,4-5,5 litrów na 100 km, przy zachowaniu podobnych proporcji trasa/miasto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata przejechałem 90 tys. km, oprócz klocków, końcówek drążków, amorków z tylu (te rzeczy uważam za eksploatacyjne) nie miałem problemów z drobnymi rzeczami
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem problem z pompa wspomagania (ciekł olej) i teraz ostatnio wymieniłem turbinę i uszczelkę pod głowicą, ale uszczelkę nie potrzebnie bo to co niby miało wyciekać spod głowicy leciało z turbiny.
Niefachowy mechanik przyczynił się jeszcze przy okazji do wymiany jednego wtryskiwacza.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW
[l/100km]