68 KM to zdecydowanie za mało jak na samochód o takiej masie. Silnik nie należy do żywiołowych a jego osiągi nie powalają. Dopiero po włączeniu się tubro odczuć można przyrost mocy który wg mnie i tak jest niewystarczający. Jazda bez obciążenia ( 4 osoby + bagaże ) jest całkiem znośna, ale po załadowaniu rodziny na wakacje samochód osiągami przypomina Uno 900. Przez prawie rok użytkowania samochodu silnik nie zawiódł ani razu. 196 tyś km nie zauważyłem żadnych wycieków oleju, silnik jest dość cichy pracuje kulturalnie nie bierze oleju, nie kopci na czarno ani w żadnym innym znanym kolorze tęczy. Pomijająć niezadowalające osiągi to bardzo dobra i niezawodna konstrukcja.
4,0
Skrzynia biegów
Dziwi bardzo krótka jedynka, wystarcza raptem to poruszenia samochodu i natychmiast skrzynia domaga się dwójki – można przywyknąć aczkolwiek eliminuje to jakiekolwiek próby wariactw ze świateł. Skoki lewarka są długie, skrzynia chodzi lekko i precyzyjnie. Jedyną wadą jest ciężka praca zimną, potrzeba kilka kilometrów żeby olej rozgrzał się w skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest delikatnym zespołem. Trzeba uważać na naszych drogach łatwo coś uszkodzić. Po kilku dziurach pozimowych słuchać różne stuki i puki. Zawieszenie jest miękkie wygodnie się prowadzi autko, prózno szukać jakiegokolwiek zacięcia sportowego. Stworzone do wygodnej spokojnej jazdy.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność zadowalająca w każdą stronę. Tylnia szyba dużą, boczne słupki nie przeszkadzają w obserwacji drogi i nie tylko ;)
4,0
Ergonomia
Ergonomia w samochodzie jest na wysokim poziomie. Wszystko wydaje się być pod ręką kierowcy ułatwia życie deska rozdzielcza ukierunkowana na drivera ( podobnie jak w BMW ). Samochodem podróżuje się wygodnie fotele nie przyprawiają o ból krzyża, zapewniają trzymanie na boki. Fajną sprawą jest podświetlany schowek oraz schowki dla pasażerów tylniej kanapy. Niestety nie obyło się bez kilku denerwujących niuansów mianowicie brak kontrolki świateł, trzeszcząca tylnia półka, bardzo ciężkie drzwi przednie ( w wersjach 3 drzwiowych ), brak możliwości otwarcia bagażnika z samochodu- trzeba się z kluczykiem pofatygować. W momencie włączenia spryskiwaczy automatycznie włączają się wycieraczki i wykonują chyba z 5 ruchów, 3 w zupełności oczyszczają szybę.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chyba największy minus samochodu. Dom ogrzania samochodu trzeba 5 kilometrów a ty tak dmuchawa nie jest nazbyt wydajna. Filtr kabinowy lubi się zapychać a wymiana wymaga rozbiórki deski. Nieumiejętne wykonanie tej czynności skutkuje trzeszczeniem i stukami deski co znacznie obniża komfort podróży
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy i pasażera z przodu na pewno nie zabraknie zarówno na nogi jak i 2 metrowy człowiek będzie miał miejsce na głowę. Z tyłu sytuacja podobna pod warunkiem że z przodu fotel nie jest odsunięty do końca. Nie ma co się oszukiwać samochód przewiezie max 4 dorosłych ludzi. Piąty obywatel czuje się jak sardynka w puszce. Bagażnik jest duży 4 plecaki 70 litrowe mieszczą się i jeszcze jakieś mniejsze siaty można tam zmieścić
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wypowiem się co do cen przeglądów i napraw bo po prostu nic mi się jeszcze nie zepsuło. Spalanie jest bardzo dobre kształtuje się z granicach 4.9 – 6 litrów nawet przy ostrej jeździe nie udało mi się przekroczyć 6 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW
[l/100km]