Silnik
: Przy normalnej jeździe, to silnik nie jest do zajeżdżenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Sypie się prawy tylny błotnik i to prawie we wszystkich starszych astrach.
3,0
Całokształt
Cały samochód jest wykonany dobrze. Oplowski diesel nie stwarza problemów, jak na taki poligon na polskich drogach, to zawieszenie jest pancerne. Karoseria jest podatna na rdzę, ale jak ktoś dba o pojazd, to rdza tak szybko nie wychodzi. Jeśli chdzi o części, to nie są zbyt drogie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na silnik diesla, pracuje dość cicho. Mógłby być bardziej elastyczny, bo ciężko mu się wchodzi na obroty z tą turbo-dziurą. Jeśli już trzyma się wyższe obroty, można wyprzedzać bez żadnych problemów. Od pewnego czasu jednak samochód zaczął "puszczać sobie dymek" przy ostrej jeździe, ale tp chyba nrmalne w takich samochodach z takim przebiegiem.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest precyzyjna, da się bardzo szybko zmieniać biegi. W zimę jest mały problem z I biegiem, ciężko go wbić jak samochód się lekko toczy.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest super. Można szybko pokonywać zakręty, nadwozie się nie wychyla za bardzo. Jednak jest samochód jest na twardym zawiszeniu i czyć prawie każdą nierówność na drodze. Ale cś za coś.
Komfort
3,0
Widoczność
Z wewnątrz widać prawie wszystko dookołą samochodu, a jeśli czegoś nie widać przez tynią szybę, zawsze są lusterka boczne :)
3,0
Ergonomia
I tu niemcy też się postarali. Wszystko jest na swoim miejscu, oprócz włącznika światła wewnątrz samochodu, trzeba wyciągnąć włącznik świateł zewnętrznych :) Podczas włączania świateł można też przestawić sobie podświetlanie zegarów, ale oprócz tego, wszystko jest odpowiednio rozmieszczone.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa super, samochód szybko się nagrzewa i w zimę nie ma problemów. Po wymianie filtrów w przewodach wentylacyjnych, szyby też się nawet szybko odparowywuje. Niestety, mój egzemlarz nie posiada klimatyzacji i w upały jest strasznie... :D
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu, dla kierowcy i pasażera, jest spora, wygodnie się siedzi, nic nigdzie nie przeszkadza :) z tyłu jest trochę gorzej, wyzsi pasażerowie mają czasem konflikty z podsufitką :)
3,0
Wyciszenie
Samochód nie jest wyciszony zbyt dobrze, bo gdy silnik przy wyzszych prędkościach przestahje być słyszalny, to grają opony i głośno szumi wiatr. Ale nie trzeba krzyczeć żeby rozmawiać :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód z silniiem diesla to po prostu marzenie... Przy dość dobrych osiągach, małe zurzycie paliwa. Na trasie udało się nawet zejść do 4 litrów przy pełnym samochodzie :) a przy normalnej jeździe nie przekracza się symbolicznej "5"
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze zrobiony niemiecki samchód, za niedużą cenę. Nie ma się do czeg przyczepić. Jak trafi się na zadbany egzemplarz, to się jeździ i jeździ (tak jak w mim przypadku).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgami jest dobrze, pourywały mi się tylko zaczepy od osłonek przeciwsłonecznych i są spaliły się żaróweczki od konsoli środkowej, ale jak ktoś ma czas, to po odkręceniu paru śruberk, możan je wymienić :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek też dużo nie było. Padła mi pompa od wspomagania (od początku huku, do zaprzestania pracy pompy, minęło może z 10 minut). Oprócz tego wymieniona została końcówka drążka kierowniczego po zakupie auta. Poza tym, to leje się ropę i się jedzie :D
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW
[l/100km]