Zawieszenie
: Nie psuje się mi pomimo polskich dziurawych dróg.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza, dokładnie obejrzeć Progi, tylne nadkola, mocowanie tylnej belki oraz gniazda amortyzatorów.
4,0
Całokształt
Za 2000 - 2500 zł można kupić przyzwoitą Astrę, nie sugerujcie się rocznikiem tylko stanem technicznym i wizualnym.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miare cichy, na wysokich obrotach przyjemnie warczy, dobry stosunek mocy do ciężaru auta sprawia, że jest dość dynamiczny. Odpowiednio uszanowany silnik jeszcze posłuży. Niestety większość oglądanych przezemnie była zalana olejem lub miała coś pokombinowane z osprzętem. Mój po wymianie uszczelki pod klawiaturą suchutki do dziś (20 zł + 15 min pracy). Prosty i tani w naprawach.
4,0
Skrzynia biegów
1 bieg i wsteczny ma tendencję do tzw. haczenia, ale ten typ już tak ma. \"Skrzypi\" pedał sprzęgła ale to też nie wada, tak mały mankament. Po przyzwyczajeniu się nie robi mi to różnicy. Przełożenia dobrze zestrojone.
5,0
Układ jezdny
Jak na tą klasę auta - bo porównując do bardziej zaawansowanych samochodów powiedziałbym, że przeciętie. Tanie części (nowy wahacz 80 zł) amortyzatory jak się trochę poomija dziury wytrzymują długo. Nie buja, u mnie nic nie stuka i nie puka.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogólnie nie ma żadnego problemu, duże szyby, hatchback więc problemów z cofaniem brak.
3,0
Ergonomia
Uważam, że przeciętnie, niby wszystko na swoim miejscu, ale miałem wydogniejsze i lepiej wykończone wewnątrz auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie na 4kę, w wentylacji pomaga szyberdach, klimy nie mam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jechałem w 5 osób, z tyłu mieli na co narzekać. Auto w sam raz na 4 osoby.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Założyłem LPG, jestem zadowolony. Silnik starej konstrukcji, trochę paliwożerny, ale jak patrzę na oceny innych użytkowników to trochę przesadzają... Podaje spalanie na LPG - zimą. Naprawy śmiesznie tanie, samodzielnie wręcz można wykonać większość prac. Dodam, że jest to nowa instalacja - po regulacji i powtarzam ( testy ZIMOWE ). Znam przypadek, że rozklekotane LPG w Astrze 1.4 dużooo więcej niż w moim 1.8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencja ? Za te pieniądze ? Znikoma. To stare auto, z każdym kiedyś będzie problem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi... po co się tym przejmować w aucie za kilkaset złotych, to ma jeździć.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga na korozję. To jest jedyny poważniejszy problem, nie kupować gdy zgnity jest w dużym stopniu. Przykładowo: wstawienie nowego progu, konserwacja wewnątrz, pomalowanie w kolorze - u fachowca od 450 do nawet 600 zł. A to już dramat gdy auto się kupiło za np. 1800 zł. A partaczowi i tak nie warto dawać do roboty bo rdza i tak wyjdzie po niefachowej robocie tanimi materiałami.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW
[l/100km]