Zawieszenie
: Trzeba zawczasu wymienić zużyte gumy aby nie
Układ elektryczny
: Pierdułki (przełączniki, żaróweczki).
Karoseria
: W dziesięcioletnim aucie kilka zaprawek koniecznych.
4,0
Całokształt
Od dwóch lat jestem zadowolonym posiadaczem tego wozidła. Nigdy mnie nie zawiodła. Cieszę się osiągami i ekonomiką eksploatacji. Asterka miewa humorki w postaci drobiazgów, które jednak nigdy nie uniemożliwiają jazdy. Autko jest dobre i do miasta i na trasę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo sprawny napęd do tej wielkości auta. Świetny kompromis między osiągami a kosztami eksploatacji. Czasem nie trzyma obrotów biegu jałowego, ale to typowa przypadłość, którą usuwa się samemu w dwie godzinki - czyszcząc przepustnicę i ewentualnie silniczek krokowy. I to wystarcza na długo.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie AUTOMAT, i to jest to! Nie mam z nią żadnych problemów, ale pamiętam o prawidłowej eksploatacji. Jak chcę jechać "paradnie" to nie wiem kiedy przekłada, a na trybie "sport" dostaje szału i reaguje błyskawicznie, a inni dopiero szukają lewarka żeby zmienić bieg...
3,0
Układ jezdny
Dla mnie troszkę za miękko, szczególnie przy tych osiągach, ale żonie się podoba. Zawieszenie ogólnie trwałe, trzeba tylko na czas wymieniać "gumki", które niestety na naszych drogach dość szybko się wybijają. To jednak są groszowe koszty.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność "normalna". Jak w każdym tego typu aucie.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Wkurza tylko brak porządnego miejsca na kubek czy butelkę - są tylko "dołki" w zamknięciu schowka przed pasażerem, ale raz - za daleko, dwa - i tak za płytkie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi i grzeje sprawnie. Szybko odparowuje i odszrania szyby. Wnętrze nie jest duże więc i pasażerowie z tyłu mają przyjemny klimat. Niestety przełącznik dmuchawy potrafi zaszwankować i działa tylko na dwóch biegach. Trzeba wtedy wymienić cały panel pokręteł. U mnie doszła jeszcze wymiana potencjometra przy wiatraczku - w sumie 500 PLN.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w typowym kompakcie. 4 osoby mogą jechać w trasę. Pięciu będzie ciasno.
4,0
Wyciszenie
Odgłosy napędu bardzo dobrze wyciszone. Powyżej 100 km/h zaczyna szumieć w uszczelkach okien. Mam zamiar założyć owiewki - może będzie lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję 5 za zużycie paliwa. Taka pojemność a w mieście mieszczę się w 10 litrach (z klimą). Wbrew pozorom pomaga tu automat, który po zatrzymaniu automatycznie przerzuca się na "neutral", a przy spokojnej jeździe zmienia biegi przy bardzo niskich obrotach. Jak jadę do pracy przez pół Warszawy to rzadko przekraczam 2500 rpm. Dlatego nie zakładam LPG :-) Części eksploatacyjne świetnie dostępne i tanie. Serwis też (byle nie autoryzowany).
4,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie była dość droga bo to rzadka wersja, ale opłacało się. Ogólnie nie są to drogie samochody. Koszty eksploatacji w moim przypadku na bardzo przyzwoitym niskim poziomie. Jeśli auto nie jest złożone z dwóch, to można liczyć na długoletnią bezproblemową jazdę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się drobiazgi: regulator dmuchawy, przepalone żarówki w kokpicie i trochę ognisk korozji na rantach blach. Ale bez tragedii i tanio...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic z tych rzeczy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]