Bardzo dobry silniczek. 1.600cc, 78 Koni. Mocny, oszczędny i przy tym cichy i niezadowny.
Wyprzedzanie pojazdów jest bezpieczne, ponieważ zawsze pod butem coś zostaje.
Na autostradzie jeżdżąc 160km/h przydałby się 6 bieg. Ponieważ silnik pracuje na dośc wysokich obrotach i w kabinie robi się głośno.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami ciężko wchodzi jedynka i wsteczny. Podobno jest to kwestia wymiany ????, koszt kilkadziesiat złotych.
Reszta biegów wchodzi bardzo ładnie.
4,0
Układ jezdny
Tutaj muszę powiedzieć, że Opel sprawuje się wyśmienicie. Nie przechla się bardzo przy ostrych łukach, co nie powoduje niebezpiecznych sytuacji.
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, ale gdy jedziemy po bruku w centrum Wrocławia to możemy sie nabawić mdłości. Jeden szum, stuk i galareta. Duża zasługa tutaj dodam jest opon, 15" 195/50. Nisko profil ma jednak swoje minusy i plusy.
Komfort
5,0
Widoczność
Cofając mamy doskonałą widoczność do tył. Słupki wąskie, szyba osadzona nie za wysoko. Ogólnie niemal perfekcyjnie.
5,0
Ergonomia
Jak na ta klasę (kompakt 90´ lat) wypada wyśmienicie. Przełączniki w bardzo dobrych miejscach. Układ wierowniczy ze wspomaganiem - miodzio :)
Radio osadzone w idelanej wysokości. Zegary czytelne nawet w ostrym słońcu. Wyświetlacz LCD w środku konsoli - duży plus.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się szybko w zimie. Co sprzyja szybkiemu odmrożeniu szyb. Dużo opsji nawiewu. M.in. opcja grzania w nogi. Zmarzniete palce u nóg? To nie problem, kilka minus po uruchomieniu silnika czujemy przyjemne ciepełko w nóżki.
Jedyny minus to to, iż w przypadku zamknięcia nawiewów na desce rozdzielczej i tak czuć powietrze zimne wydostające się przez kratki. Nieszczelność! Podobno "ten typ tak ma".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak dla mnie pod dostatkiem (174cm). Za róno na głowe jak i na nogi. Fotele komfortowe, jednak nie trzymaja dobrze na zakrętach. Z tył też Astra może się pochawlić przestrzenią. Kanapa szeroka, wygodna. Śmiało pomieści dwoje dorosłych osób + dziecko.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o silnik to wypada perfekcyjnie. Ogólnie tez nie jest źle, ale...
Przy prędkości powyżej 160km/h do 180km/h robi się w kabinie strasznie głośno. Słychać opory powietrza. Ciśnienie wali do uszu.
Jak juz wspomniałem jadąc przez centrum Wrocławia po bruku można nabawić sie choroby. Szum i stuki! Galarateka!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już wyrzej wspomniałem silnik zasługuję na wyróżnienie. Moc a przy tym niskie zużycie paliwa.
Na trasie ok 400km spali mi ok 23 litrów benzyny.
Wrocław - Dębica
Dodam, iż są dwa przystanki, nie wspominając o korkach, światłach i robotach drogowych, których ostatnio dość dużo na tej trasie. (Bochnia-Brzesko-Tarnów) (Grudzień 2006).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony za ~4 tysiace. Sprowadzony z Niemiec. Serwisowany (ksiażka serwisowa).
Jeżeli zastanawiacie sie nad Golfem III a Astrą to ta recencja chyba przybliży Wam wybór. O Golfie nic nie piszę ponieważ nie użytkowałem go, więc nie będę zrzędził czy negował ta markę. Ponieważ są zwolennyci i przeciwnicy VW.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wymianie tego co wydawać by sie mogło obowiązkowe, czyli - klocki, bębny, zaciski, paski klinowe, rozrząd, czyjnik temperatury itd. Auto chodzi bezawaryjnie!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po wymianie prócz tego co obowiazokowe, wymieniony został tylko czujnik temperatury. Który padł, owocem tego auto było "mułowate".
Zawieszenie w wyśmienitym stanie, chyba dlatego, że był eklpatowany na zachodnich drogach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]