Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Hatchback

Szczęśliwy posiadacz, 10 lat temu
Silnik 1.6 i 71KM 52kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra F Hatchback 1.6 i 71KM 52kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko mnie pozytywnie zaskoczyło. Absolutnie nie zawiodłem się na niczym. Wszystkie aspekty powyżej oczekiwań.
4,0
Całokształt
Jest to moje pierwsze auto, kupione za śmieszną kwotę 1700 zł, wyposażone w instalację LPG oraz z ważnym przeglądem i OC, z zadeklarowanym przebiegiem 140 tysięcy kilometrów, pochodzące z polskiego salonu. Samochód idealny na pierwsze auto. Co prawda przejechałem dopiero niecały 1000 kilometrów, lecz nic się z nim nie dzieje. Poza wymianą oleju i filtrów, warsztatu nie widziało. Astrą podróżuje się wygodnie, fotele są bardzo komfortowe, lecz trochę słabo trzymają w zakrętach. Wnętrze przestronne, bardzo ergonomiczne i nie jest przesadnie archaiczne zważywszy na rok, w którym Astra została zaprojektowana. Silnik pracuje bardzo dobrze, pozwala poruszać się po mieście(Kraków) bardzo sprawnie i dynamicznie, jednak trzeba wysoko kręcić w tym celu. Skrzynia biegów działa dobrze, lecz jest trochę mało precyzyjna-odrobinę czasu zajmuje wrzucenie kolejnego biegu, na czym cierpi przyspieszenie auto. Naprawdę z czystym sumieniem polecam ten model oraz silnik, w tych pieniądzach ciężko znaleźć coś ciekawszego. Moja jest koloru czerwonego(z palety Ferrari ;P) i jeżeli jest czysta prezentuje się bardzo dobrze jak na auto z połowy lat 90. Ponadczasowa sylwetka. Jeśli do tego dojdzie jakaś ładniejsza niż obecnie alufelga to będzie już świetnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pancerna jednostka, wiele znosi. Moc jak na auto miejskie w porządku. Do przyspieszania w ruchu miejskim nie można mieć zastrzeżeń, gorzej jest po wrzuceniu trzeciego biegu. Astra po wkręceniu się na obroty jest bardzo zrywna-uzyskuje maksymalny moment obrotowy już przy 2800obr/min. Wyprzedzanie nie stanowi dla niej żadnego kłopotu. Silnika tego(jak żadnego innego zresztą) nie można katować zbyt niskimi obrotami-np 1500RPM, bo wtedy się muli strasznie i po jakimś czasie takiej jazdy nie chce w ogóle jechać, nie wkręca się na obroty, nie reaguje na dodawany gaz.
4,0
Skrzynia biegów
Jest OK, choć trochę mało precyzyjna. Nie zgrzyta, biegi wchodzą łatwo-można zmieniać dwoma palcami.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jednak trochę za miękkie. Przed każdym zakrętem trzeba redukować prędkość, za to dobrze tłumi nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność znakomita. Nie trzeba nadwyrężać karku, aby się zorientować w sytuacji na drodze. Bardzo dobre i duże lusterka zewnętrzne z częścią, która pozwala wyeliminować efekt tzw. martwego pola.
5,0
Ergonomia
Wnętrze przestronne i bardzo ergonomiczne-wszystko pod ręką, nie trzeba niczego szukać. Materiały dobrej jakości. Plastiki trochę skrzypią, jednak przyczyną może być to, że kokpit był prawdopodobnie rozkręcany i nieudolnie złożony. Wnętrze posiada kilka przydatnych schowków. Z tyłu podłokietnik z dostępem do komory bagażnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew mi nie działa, więc się nie wypowiem w tej kwestii. Po zakupie auta problemem były parujące szyby, jednak wystarczyło wymienić filtr przeciwpyłkowy i dobrze złożyć podszybie, aby objawy ustały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoką osobą(190cm), jednak mój fotel jest odsunięty do połowy możliwości. Jakbym odsunął do końca, to bym nie dosięgnął do pedałów. Zaskakująca ilość miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu. Z ciekawości zająłem miejsce na tylnej kanapie i doznałem szoku. W żadnym innym aucie nie miałem tyle miejsca na nogi, co w Astrze.
4,0
Wyciszenie
Jest dosyć dobrze. Przy zamkniętych szybach podczas postoju nie słychać, że silnik w ogóle pracuje. Podczas jazdy przy średnich prędkościach w samochodzie jest cicho. Problem pojawia się przy prędkościach około 120km/h. W aucie zaczyna robić się trochę głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Astra podczas mojej kadencji widziała warsztat tylko raz-wymiana oleju i filtrów. Ceny części z tego co się orientuję są śmieszne. Spalanie... preferuję agresywny styl jazdy, do tego zakorkowany Kraków, jednak spala zdecydowanie za dużo gazu. Prawdopodobnie będzie trzeba się udać na regulację. Ubezpieczenie całkiem tanie-przy moich maksymalnych zwyżkach i wzięciu współwłasności z osobą o maksymalnych zniżkach, wyjdzie około 600 zł-pakiet OC, Assistance i NNW.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale. Planując zakup auta za max 2500 PLN spodziewałem się samych szrotów, które pojeżdżą dwa miesiące i będą nadawać się do zezłomowania. Jednak Astra jest w moim mniemaniu jedynym słusznym wyborem w tej kwocie. Polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic się z samochodem nie dzieje. Bardzo solidna konstrukcja.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 71KM 52kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra F Hatchback