Silnik
: żebyś widział, co ja mu robiłem przez pierwsze miesiące użytkowania... katowanie, krecenie do odcinki, palenie opon... a on nic:) podejrzewam, że gdybym nadal to robił i tak nic by sie nie psuło:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: opel, wszystko jasne. mój mechanik mówi, że gdyby ople miały lepszą blachę to nie jeździłoby się niczym innym:P
Układ elektryczny
: przerywacz migaczy, centralny zamek
5,0
Całokształt
najlepszy wybór jeśli szukasz oszczędnego, taniego i ekonomicznego auta. astra to idealne rozwiązanie na polskie drogi, pancerne zawieszenie, 8 zaworowy, niezniszczalny silnik, który wytrzymuje wszystko i to na lpg. jak założysz ładną 15\'\' to przy okazji ładnie się prezentuje. nie jest też tak często zwieśniaczona jak większość golfów...
Wrażenia
4,0
Silnik
nie ma rewelacji, 8 zaworów, 70 koni, ogólnie mułek, ale 170 na autostradzie to nie problem, pojedzie nawet i 180:) nie do zniszczenia. kupilem z przebiegiem 160 tys, zalozylem LPG i do tej pory bez wiekszych problemów auto jeździ na gazie. nie mam lekkiej nogi, a mimo to jest ok. przy 180tys wymienione pierscienie i uszczelka pod głowicą, koszt ok 700zł.
3,0
Skrzynia biegów
małoprecyzyjna, zimą biegi wchodzą wyjątkowo ciężko. dość fajnie zestopniowana. w mojej astrze jest już trzecia skrzynia, ale 2 poprzednie padły ze względu na zły serwis( mechanik zgiął półoś, ktrórej wibracje rozszczelniały skrzynie i doprowadzały do wycieków oleju). po zymianie półosi wszystko jest ok.
5,0
Układ jezdny
nie jest to szczyt precyzji jeśli chodzi o prowadzenie, natomiast jest po prostu pancerny. przejechałem już prawie 100tysięcy i jedyne co się stało w zawieszeniu to tulejka z przodu z lewej i sworzeń wahacza z prawej. koszt z wymianą ok 200zł. padły mi też tylne amortyzatory, ale to przez moją głupotę (zabawa w amatorskie rajdy samochodowe). jedynym prawdziwym minusem zawieszenia w astrze jest głośność jego pracy. ale coż, coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
w końcu to hatchack. wysokość siedzenia jest regulowana, także nawet najniższe osoby będą w stanie ustawić je tak, aby widzieć maskę. lusterka normalnych rozmiarów, w zupełności wystarczą
5,0
Ergonomia
wszystko w najlepszym porządku. pokrętła i przełączniki na swoim miejscu. trochę wkurza brak możliwości regulacji częstotliwości pracy wycieraczek na pierwszym stopniu. fabryczne radio i głośniki dają radę:) wkurza szybredach na korbę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość przeciętnie, jak w każdym samochodzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu masa miejsca (oczywiście jak na auto tej klasy. mam 193 cm wzrostu a bez problemu znajduje pozycję za kierownicą. mogę nawet ustawić fotel tak, że prawie nie dosięgam pedałów i kierownicy.
3,0
Wyciszenie
nie ma się co oszukiwać, jest dość głośno. do 100km/h mozna spokojnie gadać, później jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na lpg jeździ się za półdarmo, ceny części są śmieszne (uzywana skrzynia biegów - 220 zł, tarcze bosha + klocki ferrodo 270 zł - cały przód, teraz można założyć gaz do tego silnika za ok 500 zł. tłumik środkowy 100zł, końcowy 90zł. tarcza sprzęgła ok 120zł
wymieniałem wszystkie części eksploatacyjne i nawet nie zapamiętałem ich cen, ze względu na to, że żadna nie naruszyła budżetu...
5,0
Stosunek jakość/cena
nie ma co kupować egzemplarzy za 3500 zł, lepiej wydać na przyklad 6000 i mieć spokoj przez 5 lat jazdy - tak jak ja. moja matka jeździła nim przez 4 lata, zrobiła ok 40 tys, ja w tym roku zrobiłem już 60, a auto jak jeździło, tak jeździ.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic, z czym nie poradzisz sobie sam. wszystko związane z wykonaniem, czyli na przyklad antena, ktora lubi sie wyginac tak, ze jak zamykasz klape bagaznika to ją łamiesz. zepsuł się jeszcze centralny zamek (odłączyłem centralkę) i przełącznik świateł awaryjnych, w którym jest przerywacz kierunkowskazów. to jedyna usterka, która mnie zdenerwowała, bo uniemożliwiała legalną jazdę. koszt naprawy - 30 zł:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 usterki przez 5 lat, żadna nie unieruchomiła auta.
1. pierścienie + uszczelka pod głowicą
2. skrzynia biegów, z której wyciekał olej. przyczyną była krzywa półoś, która rozszczelniała układ przez wibracje.
nie odejmuję oceny, bo uszczelka puściła przeze mnie (katowałem silnik - okres buntu, pierwsze auto:P) a skrzynia popsuła się przez mechaników - skrzywili półoś (bez młota to nie robota)...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 71KM 52kW
[l/100km]