Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Hatchback

bthzz, 14 lat temu
Silnik 1.6 i 71KM 52kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra F Hatchback 1.6 i 71KM 52kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : żebyś widział, co ja mu robiłem przez pierwsze miesiące użytkowania... katowanie, krecenie do odcinki, palenie opon... a on nic:) podejrzewam, że gdybym nadal to robił i tak nic by sie nie psuło:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : opel, wszystko jasne. mój mechanik mówi, że gdyby ople miały lepszą blachę to nie jeździłoby się niczym innym:P
Układ elektryczny : przerywacz migaczy, centralny zamek
5,0
Całokształt
najlepszy wybór jeśli szukasz oszczędnego, taniego i ekonomicznego auta. astra to idealne rozwiązanie na polskie drogi, pancerne zawieszenie, 8 zaworowy, niezniszczalny silnik, który wytrzymuje wszystko i to na lpg. jak założysz ładną 15\'\' to przy okazji ładnie się prezentuje. nie jest też tak często zwieśniaczona jak większość golfów...
Wrażenia
4,0
Silnik
nie ma rewelacji, 8 zaworów, 70 koni, ogólnie mułek, ale 170 na autostradzie to nie problem, pojedzie nawet i 180:) nie do zniszczenia. kupilem z przebiegiem 160 tys, zalozylem LPG i do tej pory bez wiekszych problemów auto jeździ na gazie. nie mam lekkiej nogi, a mimo to jest ok. przy 180tys wymienione pierscienie i uszczelka pod głowicą, koszt ok 700zł.
3,0
Skrzynia biegów
małoprecyzyjna, zimą biegi wchodzą wyjątkowo ciężko. dość fajnie zestopniowana. w mojej astrze jest już trzecia skrzynia, ale 2 poprzednie padły ze względu na zły serwis( mechanik zgiął półoś, ktrórej wibracje rozszczelniały skrzynie i doprowadzały do wycieków oleju). po zymianie półosi wszystko jest ok.
5,0
Układ jezdny
nie jest to szczyt precyzji jeśli chodzi o prowadzenie, natomiast jest po prostu pancerny. przejechałem już prawie 100tysięcy i jedyne co się stało w zawieszeniu to tulejka z przodu z lewej i sworzeń wahacza z prawej. koszt z wymianą ok 200zł. padły mi też tylne amortyzatory, ale to przez moją głupotę (zabawa w amatorskie rajdy samochodowe). jedynym prawdziwym minusem zawieszenia w astrze jest głośność jego pracy. ale coż, coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
w końcu to hatchack. wysokość siedzenia jest regulowana, także nawet najniższe osoby będą w stanie ustawić je tak, aby widzieć maskę. lusterka normalnych rozmiarów, w zupełności wystarczą
5,0
Ergonomia
wszystko w najlepszym porządku. pokrętła i przełączniki na swoim miejscu. trochę wkurza brak możliwości regulacji częstotliwości pracy wycieraczek na pierwszym stopniu. fabryczne radio i głośniki dają radę:) wkurza szybredach na korbę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość przeciętnie, jak w każdym samochodzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu masa miejsca (oczywiście jak na auto tej klasy. mam 193 cm wzrostu a bez problemu znajduje pozycję za kierownicą. mogę nawet ustawić fotel tak, że prawie nie dosięgam pedałów i kierownicy.
3,0
Wyciszenie
nie ma się co oszukiwać, jest dość głośno. do 100km/h mozna spokojnie gadać, później jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na lpg jeździ się za półdarmo, ceny części są śmieszne (uzywana skrzynia biegów - 220 zł, tarcze bosha + klocki ferrodo 270 zł - cały przód, teraz można założyć gaz do tego silnika za ok 500 zł. tłumik środkowy 100zł, końcowy 90zł. tarcza sprzęgła ok 120zł wymieniałem wszystkie części eksploatacyjne i nawet nie zapamiętałem ich cen, ze względu na to, że żadna nie naruszyła budżetu...
5,0
Stosunek jakość/cena
nie ma co kupować egzemplarzy za 3500 zł, lepiej wydać na przyklad 6000 i mieć spokoj przez 5 lat jazdy - tak jak ja. moja matka jeździła nim przez 4 lata, zrobiła ok 40 tys, ja w tym roku zrobiłem już 60, a auto jak jeździło, tak jeździ.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic, z czym nie poradzisz sobie sam. wszystko związane z wykonaniem, czyli na przyklad antena, ktora lubi sie wyginac tak, ze jak zamykasz klape bagaznika to ją łamiesz. zepsuł się jeszcze centralny zamek (odłączyłem centralkę) i przełącznik świateł awaryjnych, w którym jest przerywacz kierunkowskazów. to jedyna usterka, która mnie zdenerwowała, bo uniemożliwiała legalną jazdę. koszt naprawy - 30 zł:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 usterki przez 5 lat, żadna nie unieruchomiła auta. 1. pierścienie + uszczelka pod głowicą 2. skrzynia biegów, z której wyciekał olej. przyczyną była krzywa półoś, która rozszczelniała układ przez wibracje. nie odejmuję oceny, bo uszczelka puściła przeze mnie (katowałem silnik - okres buntu, pierwsze auto:P) a skrzynia popsuła się przez mechaników - skrzywili półoś (bez młota to nie robota)...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 71KM 52kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra F Hatchback