Silnik to najmocniejsza strona opla,skrzynia jest gorza stroną tego modelu,wnętrze zachęca do jazdy jest przyjemne jednak wykończenie jest nie dokładne szczególnie widać to w pierwszych modelach,Zawieszenie dobrze znosi trudy polskich dróg jest nie jest sportowe a zapewnia duży margines bezpieczennstwa w momentach granicznych, Auto dobrze sie prowadzi nie czujemy w nim klaustrofobii ani toporności , pozatym już seryjnie ma specyficzny basowy pomruk .Ocena 3 z dużym plusem
Wrażenia
4,0
Silnik
Mało mocy ale do miasta idealny,przyśpieszenie od 0-80 na II dobre powyżej trochę ospały
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia troche haczy najlepszy bieg to II bardzo dobrze się na tym biegu zbiera /lepiej niż Citroen Xara 1.4 sprawdzałem/
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy bez wspomagania działa zbyt nerwowo,zawieszenie jak na lata powstania dobre , auto mogło by się mniej wychylac w slalomie,dość komfortowe -raczej miękkie w przeciwieństwie do vw,wybacza błędy młodego kierowcy bez doświadczenia-duże zapasy bezpieczeństwa
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra - dotyczy wersji 3 drzwiowej, montowane 3 światło stop poważnie ogranicza widoczność do tyłu .
4,0
Ergonomia
Nie jest to BMW ale do ergonomii nie mam zastrzeżeń przełącznik na swoim niejscu dżwigienki w dobrej odległości,pokrętła do regulacji nawiewu na odpowiedniej wysokości regulacja nawiewu nie przyspaża problemu i nie absorbuje uwagi kierowcy,wsiadając po raz pierwszy do tego auta czujemy jakbyśmy jeżdzili nim całe życie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra , czas nagrzewania wnętrza w zimie mógłby byc krótszy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to mercedes jednak pasażerowie z przodu nie bedż nażekać na jej brak.trochę mało miejsca z tyłu tak jak to bywa w kompaktach
3,0
Wyciszenie
Nie jest najcichszy. Niektórzy tego nie lubia mi nie przeszkadza. Jazda ekonomiczna okupiona jest niskim zużyciem paliwa oraz ciszą.Jednak miło słyszeć ze nie jedziemy autem elektrycznym :) Ten basik jest przyjemny i nie męczy tak bardzo uszu nawet na dłuższych trasach/tłumik seryjny/
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od silnika generalnie spalanie zależy od stylu jazdy kierowcy szerokości opon oraz rodzaju trasy.Generalnie po mieście 1.4 pali prawie tyle co 1.8, 2.0
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to nowa konstrukcja więc jeśli bieżemy indywidualne odczucia podczas jazdy a nie suche dane techniczne to przyznać można temu autku ocenę 4-
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nigdy mnie nie zawiodło na trasie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdażają się lecz są drobne i usówalne nie przseszkadzają w eksploatacji i jeżdzie, najpoważniejsze jakie mogą sie zdażyć to zerwanie paska rozżądu,przebiegi to ok 400 tys km bez remontu. Najtrwalsze są zarazem najprostrze silniki .Widziałem kombi z silnikiem 1.4 8v z przebiegiem 350000 bez remontu w dobrej kondycji.