Zawieszenie
: Zaskakująco wygodnie się tym podróżuje. Dla niektórych może być za miękkie, ale przy takim silniku zdecydowanie lepiej postawić na komfort niż na jazdę sportową
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: tryska olejem jak zarzynany wieprz na świniobiciu
Karoseria
Inne
3,0
Całokształt
Taki typowy d*powóz bez polotu. Silnik za słaby, ale to kwestia przyzwyczajenia. Co chwilę coś się psuje, na szczęście są to drobne rzeczy, które nie powodują niemożliwości kontyuowania jazdy. Za to wkur*ają niesamowicie. Pełno tych aut na drogach więc części ogólnodostępne, ale za to człowiek cały czas ma smutne wrażenie, że jest jednym z wielu.
Wrażenia
3,0
Silnik
60 KM szału nie robi, ba takie silniki są bardzo słabe. ALE jeździłem paroma samochodami różnych marek z podobną mocą i szczerze przyznam, że chyba w Astrze najmniej doskwiera ten brak mocy. Przyzwyczaić się można, ale czasami ręka boli od machania gałką skrzyni biegów;)
4,0
Skrzynia biegów
Dosyśc długie przełożenia - to akurat zaliczam na plu przy takiej mocy. Fakt, od 0-100 jest tragicznie, za to w trasie takie układ o wiele lepiej się sprawdza.
4,0
Układ jezdny
Ni to ziębi, ni parzy. Ale musze przyznać, że auto bardzo wygodne
Komfort
4,0
Widoczność
Widać w każdą stronę. Dodatkowo na plus trzeba zaliczyć lusterka z przybliżeniem. Na początku trochę dziwinie, ale łatwo się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki i na wyczucie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiatrak dość mocno dmucha, ale zazwyczaj zimne powietrze. Astry F znane są z tego, że słabo grzeją. Można to \"zmodzić\" na własną rękę, ale jak dla mnie ewidentna wada fabvryczna i zaniedbanie konstruktorów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak dla mnie wystarczająco dużo miejsca, pasażerka też nie narzeka. Z tyłu nie wiem, bo nie testowałem
4,0
Wyciszenie
Jeździłem słabiej wyciszonymi pojazdami:P Generalnie nie jest źle i nie trzeba w zatyczkach do uszu jeździć
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
T-R-A-G-E-D-I-A!!!! Nie wiem, czy coś mam z autem, ale pali jak TIR a jedzie jak skuter. Czasami myślę, że ekonomiczniej wyszło by mi kupić jakieś auto z 1.8 turbo. Chociaż spalanie byłoby to same to jednak zdecydowanie przyjemniejsza jazda
3,0
Stosunek jakość/cena
Auta raczej tanie w zakupie, ale to rekompensuje fakt, że raczej będzie coś w nich do naprawy i w to w większości przypadków karoseria. Generalnie pewny zakup, bo w zasadzie każdy mechanik wie jak to naprawić i na każdym złomie można znaleźć rozbitą Astrę. Jednak jak ktoś chce zaryzykować, to może w podobnej cenie kupić bardziej zadbane auto mniej znanych marek
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo. Być może to przez traktowanie przez poprzednich właścicieli, ale niesmak zostaje. Czego się nie chwycę to wymaga poprawki, naprawy albo wymiany. Zaślepki odpadają, plastiki trzeszczą i się uginają pod naciskiem, śrubki odpadają O_o
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fakt, jeździe auto, silnik równo pracuje, ale za to oleju bierze ponad 2l/1000km. Jako, że to Opel to rdzewieje. Jednak z drugiej strony robiłem jak na razie tylko nadkola tylne i nie zanosi się na więcej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]