Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Hatchback

Borowik, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra F Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jedyne co zaskakuje w aucie to cisza w środku - brak skrzypień plastikow, spasowanie elementów etc.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : przepalające się żarówki w kokpicie - zły dostęp przy ich wymianie
Karoseria : słabe zabezpieczenia antykorozyjne.
4,0
Całokształt
Do zakupu opla astry skłoniła mnie dość dobra opinia marki i przewidywane niskie koszty utrzymania. Po niespełna rocznej eksploatacji i przejechaniu ponad 20 tys. km mogę szczerze powiedzieć, że nie zawiodłem się. Jednocześnie auto w żaden sposób nie zaskakuje. Podstawowy silnik nie pozwala poszaleć, ale wystarcza by nie być zawalidrogą i jest niezawodny. Kiepskie wyposażenie auta (brak nawet centralnego zamka czy wspomagania kierownicy) nie daje szczególnej wygody w podróżowaniu, ale też sprawia, iż nie ma się co psuć. Dzięki popularności astry na polskich drogach i łatwym dostępie do tanich części naprawy i wymiany eksploatacyjne nie doprowadzają użytkownika do bankructwa. Wszystko to sprawia, że samochód ten doskonale radzi sobie z podstawowym dla niego zadaniem - bezproblemowym przemieszczeniem się z miejsca na miejsce, ale niestety nie można powiedzieć, że jest stworzony do czegoś więcej. Ważnym czynnikiem wpływającym na moją pozytywną opinię o tym aucie jest dobór odpowiedniego egzemplarza o dobrym roczniku. Astry kilkunastoletnie jakie łatwo znaleźć na rynku wtórnym, wyeksploatowane, nierzadko bite lub z przekłamanym przebiegiem, dają mniejsze szanse na spełnienie pokładanych weń oczekiwań.
Wrażenia
3,0
Silnik
Podstawowy silnik opla nie rozpieszcza. Dynamika przy pustym samochodzie jest do przyjęcia, natomiast gdy tylko pojawi się bagaż lub pasażerowie, auto robi się toporne. Niepodważalną zaletą silnika jest jego prosta konstrukcja, dzięki czemu nie cechuje się awaryjnością i jest prosty w obsłudze. Nie prowokuje też osiągami do kręcenia go na wysokie obroty, co pomaga utrzymać rozsądne zużycie paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przyzwoicie zestopniowana i precyzyjna. Czasem zgrzytnie przy wrzucaniu wstecznego, ale może to być kwestia eksploatacji sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, układ jezdny jest precyzyjny. Zawieszenie jest dość twarde co niestety odbija się na komforcie podróżowania, szczególnie na tylnej kanapie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki mogły by być cieńsze, podobnie tylne, biorąc jednak pod uwagę, że to hatchback, nie jest źle. Deska rozdzielcza nie odbija się non stop w przedniej szybie, tak jak to było w moim poprzednim samochodzie.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i przełączniki w wygodnych, intuicyjnych pozycjach, w zasięgu ręki. Zestaw zegarów czytelny i dobrze widoczny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pojazd szybko się nagrzewa, nawiew jest wystarczająco wydajny. Czasem zdarzają się problemy z odparowaniem przedniej szyby, nawet przy nowym (niezapchanym) filtrze kabinowym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spodziewałem się, że będzie gorzej - jestem dość wysokim człowiekiem, a na siedzeniu za mną bez problemu zmieści się \"leżący\" fotelik dla dziecka. Oczywiście cudów nie ma - w aucie tej klasy nie jest tak luźno jak w limuzynach, ale i tak ilość miejsca jest przyzwoita.
4,0
Wyciszenie
Do 90km/h jest cichutko, potem szum powietrza jest słyszalny. Powyżej 120km/h hałas jest na tyle duży, że odbiera przyjemność słuchania radia. Mam wrażenie, że hałas jest generowany bardziej przez opływające samochód powietrze niż silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Słaby silnik odwdzięcza się niedużym zużyciem paliwa, pod warunkiem nie kręcenia go na wysokie obroty. W trasie bez problemu można zejść poniżej 6l/100km, w mieście zużycie oscyluje koło 8l/100km. Dzięki prostej, a nawet nieco przestarzałej konstrukcji oraz łatwo dostępnych zamiennikach części koszta ewentualnych napraw są na prawdę bardzo niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze trudniej o bardziej udane auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakość wykonania samochodu jest na tyle dobra, że drobne usterki prawie nie występują. Denerwują natomiast przepalające się żaróweczki oświetlające pokrętła nawiewu, do których wymiany niezbędne okazuje się rozebranie połowy deski rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto mimo wieku 10 lat daje poczucie pewności przy podróżowaniu. Podczas dotychczasowej eksploatacji w różnych warunkach i na różnych dystansach występujące usterki nie doprowadziły do uniemożliwienia kontynuowania jazdy. Po raz kolejny kłania się prosta konstrukcja i ubogie wyposażenie - w tym aucie po prostu nie ma co się popsuć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra F Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,7
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra F Hatchback