Zawieszenie
: zawieszenie tanie w naprawie i dobrze znoszące polskie drogi.dość duża bezawaryjność ogólna tego auta mile mnie zaskakuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: awaryjny układ rozrządu konieczna częsta kontrola wzrokowa paska rozrządu.
Inne
: układ paliwowy uwaga na jakość zamienników pomp paliwa.
4,0
Całokształt
ogólnie trzeba uważać komu się auto zostawia do naprawy naprawdę trudno jest uniknąć partaczy i druciarzy,żle wykonana naprawa poźniej odbija się remontem i znacznymi wydatkami,auto jest proste w obsłudze wystarczy kupić książkę wkił \"sam naprawiam opel astra I,ja tak zrobiłem i z większością niedomagań radzę sobie sam,
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik dość elastyczny tzn.moment obr.dostępny już od 2800obr/min,jeśli się dba(dobry olej 10w-40markowy)to silnik gładko pracuje.jak na 8v -jest OK.
4,0
Skrzynia biegów
przy niskich temperaturach trzeba powoli włączać biegi gdyż nie chcą wchodzic,jak się olej nagrzeje jest OK.biegi wchodzą dość precyzyjnie i bez zgrzytów.
4,0
Układ jezdny
na polskich drogach najczęściej wybijają się końcówki drążków kierowniczych,jeśli dba się o układ jezdny i jest prawidłowo ustawiona geometria kół to auto prowadzi się pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
jak na lata 90-te to średnio.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie w zimie bardzo dobre-warunek dobry termostat,wentylator wystarczająco dogrzewa kabine na 2biegu,na 3i4 za głośno pracuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto wygodne dla czterech osób,z przodu dużo miejsca z tyłu nieco gorzej,
3,0
Wyciszenie
wyciszenie zależy od opon i prędkości do 120km/h jest dobrze z resztą tym autem lepiej szybciej nie jeździć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik 1.4 jest za słaby do tego samochodu więc zużywa dość sporo średnio 8litrów,w trasie 6,a w mieście 9-11-zimą,jest dość awaryjny pewnie dlatego że ma już te 15lat,jeśli się dba to nie powinien być znacząco drogi w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu niska,auto klasy kompakt ,ale uwaga za 4tys.nie kupimy auta którym będziemy jeździć bez otwierania maski.ciężko o zadbany i w pełni sprawny egzemplarz.na początku może okazać się że drugie tyle co cena zakupu będziemy musieli włożyć w remont.na tle rywali np.vw golf III nie ma się czego wstydzić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mam wersje bez elektryki,więc drobiazgów do psucia niema.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam ten samochód 3lata,w tym czasie przejechałem 40000km,usterki jakie wystąpiły to dwa razy pęknięty pasek rozrządu i związany z tym remonty silnika 2razy po 2tys.zł,trzy razy wymieniana pompa paliwa (nie mam gazu).ogólnie gdyby rozrząd był napędzany łańcuchem to silnik jest bezawaryjny.reszta to eksploatacja filtry,świece olej itp.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]