Zawieszenie
: Poprostu rewelacja wreszcie niemcy pomyśleli o polskich dziurawych drogach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja nieubłaganie toczy to auto. W modelach z polski tragedia jak w polonezach i maluchach
Układ elektryczny
: Beznadziejne dojście do oświetlenia tablicy - tragedia
5,0
Całokształt
Dla mnie OK. Nie potrzebuję auta do pobijania rekordów prędkości - od tego mam 150 konny motocykl (ponad 300km/h - sprawdzone!!!). Astra jako auto rodzinne to jest jej przeznaczenie. Tanie w utrzymaniu, ładne - ładniejsze i trwalsze od nowych modeli.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cud niemieckiej techniki - prosty, 8 zaworowy o dumnej nazwie MULTEC (od układu wtryskowego - miałem taki silnik w oplu ascona z 1987 roku - identyczny tylko 1,6). Ładnie pracuje, cicho, elastyczność w normie, zużycie paliwa też dobre i najważniejsze - BARDZO LUBI GAZ!!! LPG oczywiście
4,0
Skrzynia biegów
Ładnie wystopniowana - bardzo intuicyjnie. Nie trzeba wahlować dzwignią aby znaleść bieg jak w francuskich autach. Biegi odpowiedniej długości. Działa lekko opornie ale to chyba zaleta - koci rozumek - czytaj młody kierowca nie da rady szybko zmieniać biegi grzejąc bo miejskich ulicach ;)))
5,0
Układ jezdny
Miłe zaskoczenie - auto idealne na polskie drogi. Jest miękkie, dobrze tłumi na nierównościach, wytrzymałe same plusy - wada: za bardzo się przechyla na zakrętach!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu, z boku, z tyłu idealnie. Lusterka duże (w aucie do 1995 roku - później bieda)
5,0
Ergonomia
W srodku jest ładna - jak na niemiecki samochód tamtych lat. Dobre plastiki, pokrętła na swoim miejscu - poprostu postarali się
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wadą opli jest termostat - jak się zepsuje (zazwyczaj się nie zamyka) to zimno jak na dworze - wogóle się nie nagrzewa. Jeżeli wszystko jest OK nie ma się do czego przyczepić. Dlugo się nagrzewa - blok z żeliwa ale jak się już nagrzeje to istna sauna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli kierowca nie ma powyżej 2 metrów to OK zarówno z przodu jak i z tyłu za nim - powyżej już jest lekko ciasno. Miejsca wystarczająco dużo dosłownie wszędzie
4,0
Wyciszenie
Mata na klapie przedniej od diesla to dobrodziejstwo ale i tak nie jest źle. Powyżej setki lekko świszczy, szybciej jeszcze głośniej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna - 7 litrów cykl mieszany, gaz ok. 8,5. Udało mi się zejść na gazie poniżej 6,5 litra to już rewelacja. Moja astra jeżdzi, nie psuje się - zima ją lekko naddojadła ale damy radę
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 8 tyś kupiłem żonie drugą astrę z 95 roku. Może to drogo a może i nie ale w miarę bezpiecznie (2 poduszki, abs, pirotechniczne pasy)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana termostatu, paska rozrządu, regeneracja alternatora, wymiana tylnych sprężyn i kilku gum zawieszenia przy przebiegu 220000 km to chyba dobrze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nic poza wymienionymi powyżej i popalonymi żarówkami tunelu środkowego - co za palant to wymyślił!!! Aby wymienić 3 żarówki trzeba pół samochodu rozmontować!!!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]