Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Ascona C Kombi

RAPESKADRA 1989, 15 lat temu
Silnik 2.0 i GT 130KM 96kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Ascona C Kombi 2.0 i GT 130KM 96kW 1987-1988 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : pomimo tego co robił mój ojciec auto nie stukało i nie skrzypiało. jak? niewiem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : po solnej zimie auto zaczęło korodować.
Silnik : pierdoły
Układ hamulcowy : klocki i tarcze trzebabyło wymieniać
5,0
Całokształt
Doskonałe auto z doskonałym silnikiem mocnym i zrywnym. wygodne, pakowne, nie do zajebania.
Wrażenia
5,0
Silnik
autko pracowało jak pszczółka, cichutko i równiutko, pomimo mocy i pojemności. przy wysokich obrotach od 5000 było już głośno ale dla mnie to żaden minus:D niezwykle zrywne i elastyczne, z 4 dorosłymi osobami i pełnym bagażnikiem tobołów bez trudu osiągał 170km/h. stare silniki opla zanim przejął go GM były niezniszczalne. Mojemu ojcu się to niestety udało, po 6 latach eksploatacji samochód nadawał się do wyrzucenia. samochód służył głównie do wożenia roboli na budowę i sprzętu czysto budowlanego. nie był garażowany dzięki czemu nadkola zaczęły w końcu odpadać. co do zawieszenia to sprawowało się bardzo dobrze. ojciec z racji swojego wieku wymienił amortyzatory z utwardzonych na zwykłe, skutek był taki że auto płynęło po polskich drogach.
4,0
Skrzynia biegów
bez problemowo, biegi precyzyjnie wskakiwały na swoje miejsce. zdarzyło się że V nie wskoczyła.
4,0
Układ jezdny
po wymianie amortyzatorów na zwykłe (ze sportowych) auto było bardzo miękkie. nie było problemów z większymi prędkościami na zakrętach (w granicach rozsądku)
Komfort
4,0
Widoczność
ze względu na to że tył był dość wysoko podniesiony widoczność była zmniejszona ale dla doświadczonych kierowców, nie było to problemem. wszystko inne było świetnie widoczne.
4,0
Ergonomia
plastiki świetnie spasowane co do milimetra, jak w japońcach. nic nie stukało, skrzypiało. dobre wykończenie i dobre materiały.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie cieplutko po kilku chwilach, a w lato otwarte szybki i dało rade wytrzymać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nikt nie czuł się poszkodowany ani wysoki ani niski. wygodne lotnicze siedzenia pozwalały podróżować przez wiele godzin pozostając dobrej formie - fizyczno psychicznej.
4,0
Wyciszenie
jak wyżej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wiadomym jest że zależy od kierowcy.
4,0
Stosunek jakość/cena
za niewielkie pieniądze można mieć naprawdę wytrwałe auto. problem w tym że teraz trafienie takiego pojazdu jest nie możliwe. prawie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak się dba tak się ma. coś tam się zdarzyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie zdarzyło się przez te ciężkie 6 lat. dopiero pod koniec żywota auto się poddało:( szkoda na miejscu mojego ojca lepiej bym o nie dbał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i GT 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Ascona C Kombi