Uważam , że jest to solidnie wykonane , wygodne i niezawodne auto . Ascona z 88-konnym ( dzięki strumiennicy - seryjnie 82KM ) ma sporo zalet . Ma również i wady tj. słaba jakość wnętrza , ogniska korozji w okolicy tylnych nadkoli i progów . Reasumując nie zmieniłbym Ascony na porównywalne BMW 3 , Jettę , 80-tkę , Volvo 340 czy innego rzęcha .
Te autko ma swój charakter . Ps. Pozdro dla wszystkich miłośników Ascony .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6i jak na te lata charakteryzuje się dość wysoką kulturą pracy , jest elastyczny ( III bieg do 100 km/h ) .
Są to bardzo wytrzymałe silniki ( zaprojektowane przez Porshe ) . Zastosowanie strumiennicy zamiast katalizatora bardzo poprawia pracę na niskich obrotach a także zabezpiecza tłumik przed wypaleniem ( lepiej wchodzi na obroty ). Po 160 tys. wymieniłem pierścienie ( blok i cylindry nie wymagały szlifu ) . Prędkość max 170 km/h - daje radę .
4,0
Skrzynia biegów
Drążek zmiany biegów precyzyjnie się przełącza na poszczególne biegi . Pomimo tego , że auto jest z 88´ zarówno ze skrzynią jak i ze sprzęgłem nie miałem żadnych problemów .
5,0
Układ jezdny
Konstrukcję zawieszenia oceniam jako bardzo udaną - nieskomplikowana , solidna i sprawdzona . Bardzo dobrze spisuje się na polskich drogach . Zawieszenie jest dosyć twarde co pozwala na bezpieczne pokonywanie łuków i zakrętów z większą prędkością . Wszelkie nierówności drogi są lekko odczuwalne ( w szczególności dłuższe nierówności ) . Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny . Zaletą jest również bardzo mały promień skrętu co ma niebagatelny wpływ na wykonywanie manewrów na parkingu . Ascona jest dosyć niska ( 1395 mm ) i przy stosunkowo niskim położeniu środka ciężkości bardzo dzielnie spisuje się przy szybszej jeżdzie .
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki dużym powierzchniom szyb bocznych i tylnej oraz przedniej pochylonej pod stosunkowo wysokim kątem widoczność w tym aucie jest wzorowa . Lusterka zewnętrzne mają dużą powierzchnię i są w ergonomicznym miejscu . Przednie światła znakomicie oświetlajądrogę ( aż się proszą o brewki ).
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki znajdują się tam gdzie powinny . Kieszeń radia znajduje się wysoko co pozwala na łatwe i bezpieczne przełączanie . Bagażnik ma zaskakująco dużą objętość - 620 l , w którym również znajdziemy pełnowymiarowe koło zapasowe . W szczególności polecam wersję dwudrzwiową , która ma bardziej atrakcyjny wygląd (szczególnie ozdobiona spoilerami) . W tej wersji wielkość otworu drzwiowego jest naprawdę duża , co w połączeniu z szeroko uchylanymi dzwiami zapewnia komfortowe wsiadanie .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylację oceniam jako przeciętną . W zimie trzeba trochę poczekać zanim wnętrze osiągnie komfortową temperaturę . Ponieważ auto nie ma klimatyzacji w upały trzeba uchylać okna .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy oceniam jako doskonałą . Ilość przestrzeni na nogi na przednich siedzeniach jest niespotykana zarówno w tej jak i w wyższej klasie . Kierowcy o wzroście 2.00 m nie mają rzadnych problemów z przestrzenią .
3,0
Wyciszenie
Ponieważ posiadam sportowy tłumik , poziom chałasu po przekroczeniu 120 km/h jest dosyć wysoki . Przy prędkościach powyżej 100 km/h szum wiatru zaczyna być słyszalny .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - przeciętne ( 7-9 l /100 km ) . Jak na zachodnie auto ceny części zamiennych są niskie . Istnieje wiele zastępników różnych firm . Ascona posiada wiele wspólnych podzespołów z innymi autami np. z kadetem . Nie dokonuję przeglądów w autoryzowanych serwisach poniważ prostota konstrukcji pozwala na pokuszenie się o samodzielną naprawę/wymianę . Części zamienne można bez problemu dostać również na szrotach .
5,0
Stosunek jakość/cena
Opel Ascona jest bardzo interesującą propozycją dla użytkowników ze skromniejszym portfelem . Bryła nadwozia podoba się również i dziś .
Napewno jest dużo lepsza od rzężących paroletnich Polonezów , kaprawych sierr i innych francuskich złomów .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z powodu zastosowania słabej jakości plastików takie elementy jak poręcze , ramki uchwytów klamek czy osłona lampki ulegają pęknięciom . Ponadto podsufitka i pokrowiec lewarka zmiany biegów jest słabej jakości . Na pochwałę zasługuje wytrzymałość obić foteli i kanapy . Deska rozdzielcza jest również dobrej jakości .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory ( 6 lat eksplatacji ) auto mnie nie zawiodło . Nalerzy wymieniać podstawowe elementy tj. hamulce , amortyzatory płyny i będzie ok. Układ wtryskowy jest niezawodny ( również w niskich temperaturach ) . Ascona "znieruchomiała" na trasie tylko raz . A to za sprawą wspaniałej benzynki z Raf.Gdań w Gdańsku . Na szczęście miałem separator wody w płynie .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 82KM 60kW
[l/100km]