Przeniesienie napędu
: Elastyczność silnika powyżej 2 tys obr. , dobra amortyzacja i trakcja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pali jak smok, także olej silnikowy
Inne
: Kiepskie radio
Przeniesienie napędu
: za duży promień skrętu niebezpieczny zwłaszcza przy zawracaniu, a utrudnia manewrowanie
3,0
Całokształt
Ladne i bezpieczne auto, lecz przy tej cenie i producencie za dużo wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 2 tys obrotów za słaby, powyżej super, elastyczny, dobre przyspieszenie na 4-ce.
3,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń, ale brak 6-go biegu.
Nie zgrane z mocą silnika przełożenie na 1-ce i wstecznym. Pod górę często gaśnie , albo pali sprzęgło i okropny smród się dostaje do środka.
Nie wiadomo kiedy wlącza się napęd na 4 koła, nie ma nad tym żadnej kontroli.
Przecież mógłby być przełacznik (oprócz automatycznego załączania się) jak np. w Mitsubishi
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, trakcja OK, ale ma za duży promień skrętu niebezpieczny zwłaszcza przy zawracaniu, a utrudnia manewrowanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super
4,0
Ergonomia
W większości OK. Podłokietnik z prawej cofnięty do tyłu nie spełnia swojej roli, a ten z lewej za nisko. Zamiast normalnej popielniczki kubko-popielniczka w takim miejscu że szlag mnie trafia jak mam z niej korzystać, obok miejsce na kubek nisko i niedostępnie. Duża ilość schowków i szufaladek, co jest wygodne i przydaje się. Profile schowków pod podłogoą w bagażniku za małe - wkład na kole zapasowym poszadkowany na drobno, po załadowaniu bagażu niedostępny. Przydałoby się dzielenie tej podłogi jak w Zafirze. Brak możliwości regulacji zagłówków w str przód-tył.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duże skoki i trudość w wyregulowaniu oczekiwanej temperatury. Na wyświetlaczu nie jest pokazana aktualnie zadana temperatura czy to w automacie czy na ręcznym. W Zafirze jest to pokazane i jest wygodne, komu to przeszkadzało?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i wygodnie. Siedzenia mogłyby być trochę dłuższe
4,0
Wyciszenie
Cicho i miło, ale do prędkości 115km/h, przy 120 pojawia się gwizd, powyżej znika i zaczyna huczeć, ponad 140 już całkiem głośno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie stanowczo za wysokie, można jechać oszczędniej ale bardzo ostrożnie naciskając gaz, wtedy miasto ok 12 l/100km a w trasie10,1
3,0
Stosunek jakość/cena
Na razie przeciętnie, po 5 tys km trudno bliżej ocenić
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Radio (ustawienia stacji) resetuje się samo średnio 1 raz na tydzień.
Wyświetlacz komputera sam przestawia się na język niemiecki średnio 2 razy w tygodniu. Fabryczy alarm już 2 razy nie reagował na próbę otwarcia z pilota w kluczyku, pomogło otwarcie drzwi kluczykiem, odpalenie auta,załączenie/ wyłączenie alarmu piloto-kluczykiem. Ciekawe że w trakcie zainicjowanego alarmu można odpalić silnik.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalił 3 litry oleju silnikowego na 3 tys. km, będę to reklamował
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
[l/100km]