Silnik
: głośna praca wraz z automatyczną skrzynią biegów, duże spalanie paliwa
Inne
: nawigacja = bubel,
Inne
: żle zaprojektowana konsolaśrodkowa,
2,0
Całokształt
Mój pierwszy diesel i automat, więc porównanie (nowa Antara kontra 15-letnia Leganza) pod względem komfortu i ekonomii wypada bardzo słabo. Nie jest to auto do jazdy miejskiej (zbyt duży) ani na dłuższe wyjazdy (zbyt głośny).
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamika jazdy dość dobra, lecz pracuje zbyt głośno
3,0
Skrzynia biegów
Głośna praca automatu w połączeniu z głośną pracą silnika = negatyw. Plusem - płynnie przechodzi na następny wyższy/niższy bieg
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, zawieszenie zbyt sztywne
Komfort
3,0
Widoczność
Przyciemniane, tylne szyby nie są atutem. Brak świateł do jazdy dziennej, chociaż taka opcja została zakupiona (T3X). Jazda dzienna = ksenony.
2,0
Ergonomia
Konsola środkowa bezmyślnie zaprojektowana (nawigacja,radio zainstalowana zbyt nisko, przyciski np. podgrzewania foteli wielokrotnie włączyłem przypadkowo, środkowy podłokietnik niepraktyczny, również na drzwiach nie jest możliwe wsparcie dla łokcia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepiej oceniany element
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Silnik pracuje głośno na wolnych obrotach, nie mówiąc o jeździe przy prędkości powyżej 100km - zwykła rozmowa lub korzystanie z radia są utrudnione - to nie limuzyna. Po przejechaniu 160 km "gierkówką" odczuwam znaczne zmęczenie spowodowane hałasem. Może młodzież lubi hałas...
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie 9.8l oleju napędowego na 100km, coroczne przeglądy za około 700 zł(zrezygnowałem) + wymiana oleju (199 zł) i utrata wartości pojazdu. W moim przypadku po roku koszt wynosi ponad 8 zł/km
2,0
Stosunek jakość/cena
zbyt drogi do oferowanym możliwości
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od razu zgłaszano wadę alarmu - to był prawdziwy koszmar pilnowanie samochodu, który budził sąsiadów. Czujnik odłączono (zamiast wymiany) i problem rozwiązany. Cieszę się, że nie zdemontowano mi silnika i skrzyni biegów, gdy krytykowałem głośność ich pracy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły, w końcu przebieg poniżej 4.000 km. Fatalna nawigacja za 4.000 zł - brak języka polskiego, stare mapy (brak nowych dróg, brak dróg z atlasu sprzed 10 lat). Jeśli już to obciach i konieczność stosowania nawigacji przyklejanej do szyby
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 CDTI ECOTEC 184KM 135kW
[l/100km]