Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Agila A

Rafał R., rafroz@wp.pl, 19 lat temu
Silnik 1.2 ECOTEC 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 72 tys. km
Opel Agila A 1.2 ECOTEC 75KM 55kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Świetne auto dla młodych rodzin, da sobie radę z wypadem na wakacje czy przeprowadzką. Zauważyłem, że najczęściej osoby po czterdziestce odwracają za nim głowy. Osoby, które leczą swoje kompleksy poprzez dowartościowywanie się klasą pojazdu nigdy nie zwrócą uwagi na Opla Agilę...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zasługuje na pochwały ze względu na swoją moc, choć dopiero jest ona odczuwalna w górnym zakresie obrotów. Wyprzedzanie nawet TIR-ów na trzecim biegu nie stanowi żadnego problemu. Niestety staje się on wtedy dosyć głośny. Na szczęście dźwięk silnika jest przyjemny (zwłaszcza podczas przyspieszania z wolnych i średnich obrotów przyjemnie bulgocze). Do bardzo wolnego schodzenia z obrotów trzeba się przyzwyczaić (szczególnie podczas przechodzenia z I na II bieg. Zero konsumpcji oleju!!!
3,0
Skrzynia biegów
Długie skoki lewarka, na dodatek plastik, którym jest pokryty sprawia wrażenie tandetnego (dla mnie jest bardzo nieprzyjemny w dotyku). Bardzo krótkie przełożenia pierwszych trzech biegów decydują o niezłej dynamice, a dłuższe IV i V biegu mają pozwolić oszczędzać paliwo. Niestety, żeby na nich wyprzedzać trzeba mieć wysokie obroty. Najlepiej zredukować do III. Wstecznego nie da się użyć bez uprzedniego zgrzytu!!! Na szczęście pozostałe biegi wybiera się dosyć precyzyjnie. Trzeba przyzwyczaić się do długich skoków lewarka i wciskania sprzęgła do końca...
4,0
Układ jezdny
Jak na tak małe auto to uważam, że rewelacja. Początkowo miałem obawy, że relingi dachowe będą przydawały się do podnoszenia na koła autka po przejechaniu każdego zakrętu. Nic z tych rzeczy, bardzo dobrze trzyma się zakrętów dzięki sztywnemu zawieszeniu, na dodatek nie popada w nieprzyjemne kołysanie na trasie. Nie ufam tylko tylnej osi, czasem mam wrażenie jakby została zaprojektowana do innego samochodu (lubi czasem podskoczyć). Twarde zawieszenie może dać się we znaki podczas jazdy po mieście. Większość nierówności da się odczuć we wnętrzu. Na komfort Maybacha nie ma co liczyć...
Komfort
5,0
Widoczność
Kiedyś nie należałem do zwolenników jakichkolwiek vanów - Agila mnie przekonała. Super widoczność ma ogromne znaczenie zarówno podczas jazdy po mieście jak i trasie. Gorzej jest na parkingu, widoczność przez tylną szybę nie przyczynia się do precyzyjnego i bezpiecznego cofania. Extra widoczności nie są w stanie zakłócić nawet dodatkowe owiewki, które osobiście zakładam do każdego posiadanego samochodu. Milion punktów za ogromne lusterka. Nic się w nich nie ukryje.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, nawet sięgając po szeroko otwarte drzwi nie trzeba się podnosić z fotela. Przyciski bez wyjątków na swoich miejscach, niczego nie trzeba szukać. Na co komu instrukcja obsługi... Na początku nie wiedziałem tylko jak włączyć oświetlenie wnętrza. Regulacja kolumny kierownicy jest zbędna. Bagażnik nie imponuje wielkością, ale po śmiesznie łatwym rozłożeniu tylnych oparć jest mistrzem świata w tej klasie... Do tej pory nie mogę pogodzić się z brakiem obrotomierza w serii...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator pracujący na I biegu w zupełności wystarcza. Przy niskich temperaturach lub dużej wilgotności powietrza tylna szyba wraz z tylnymi bocznymi będą chyba zawsze zaparowane. Latem otwarcie szyby musi wystarczyć w aucie bez klimy. Dzięki szybom atermicznym wnętrze nie nagrzewa się aż tak bardzo. Zimą silnik, a tym samym całe auto szybko się nagrzewa, a sprawna dmuchawa pozwala na szybkie rozprowadzenie ciepła po całym samochodzie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet jeśli tak nie jest to Agila daje wrażenie ogromnej przestronności (jak na swoje zewnętrzne wymiary). Fotele są wygodne acz twarde. Nie zapewniają żadnego trzymania bocznego. Tylna kanapa sprawia wrażenie zbyt prostej i niewygodnej. Okazuje się, że można tam wysiedzieć spory kawałek drogi (oczywiście nie więcej jak dwie osoby), pod warunkiem, że pasażerowie z przodu nie zabiorą całej przestrzeni na nogi. Wystarczająca szerokość wnętrza na wysokości ramion.
4,0
Wyciszenie
Przy wolnych obrotach i średnich jest O.K. (niestety nie podam dokładnych wartości obrotów ze względu na brak obrotomierza). Przy wysokich robi sie wręcz nieproporcjonalnie głośno. Przy prędkościach powyżej 100 km/h daje o sobie znać wysoki opór czołowy i do hałasu silnika dołącza się szum wiatru. Dodatkowo wzmaga się za sprawą każdej mijanej rozpędzonej ciężarówki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to spodziewałem się niższego. Spora masa (1030 kg) i duży opór czołowy dają o sobie znać. Latem średnio 6,5 l zimą niewiele ponad 7,0 l/100 km. Zimą liczyłem na niższy wynik (jeżdżę wtedy więcej na trasie), ale widocznie przyczyniły się do tego opony zimowe (Kleber). O gazie jednak nie myslę.Ceny przeglądów mnie nie dotyczą (jestem II właścicielem). Podobnie jak i naprawy - oby jak najdłużej. Auto posiadam od 8 miesięcy, przejechałem ponad 12 tys. km i żadnych niezapowiedzianych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie jest w miarę tani, ale jak na polskie realia to i tak wiele. Cieszy 2 miejsce w niemieckim rankingu usterkowości TUV (za Audi A2). Tym bardziej, że Agila przecież pochodzi z polskiej fabryki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona jedna żarówka główna i dwie postojowe. Razem niecałe 10 zł. Można przeżyć... Poza tym nic nie skrzypi i niepotrzebnie nie hałasuje. Z każdym przejechanym kilometrwm auto zyskuje coraz więcej mojego zaufania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu na szczęscie nie mam o czym pisać...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 ECOTEC 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Agila A