Można znaleść jeszcze parę uwag. Np. duży kąt natarcia przedniej szyby - powoduje duże opory ale także niebezpieczeństwo mikto-pęknięć po uderzeniu kamieniami. Złapałem 2 malutkie pajączki- może to wynikać również z jakości szkła. Małe kropeczki na lakierze - j.w.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolno "schodzi" z wysokich obrotów. Ten typ tak ma. Jedyną radą jest odczekanie częsci sekundy.
Odczuwalne przyśpieszenia są widoczne w wyższych strefach obrotów, niemniej są. Zauważalna jest zmiana benzyny na 98, nabiera wtedy lepszego prześpieszenia!
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko bez problemów. Czasami występuje problem ze wstecznym-rada: tak jak wszędzie na postoju-jedynka i wsteczny i po sprawie!
2,0
Układ jezdny
Wysokie autko, wysoko osadzony punkt ciężkości, relatywnie mały rozstaw kół i cieniuteńkie o niskim profilu oponki. Trudno coś za coś. Obszerne wnętrze wymaga odpowiednich gabarytów. Bardzo podatny na boczny wiatr, nawet pochodzacy od cięarówek przejeżdzających z naprzeciwka! Pokonywanie przeszkód hym.. taki swego rodzaju ping-pong.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Bez kommentarza.
4,0
Ergonomia
Uwaga o krótkich siedziskach mnie osobiście nie dotyczy ( 190 cm wzrost). Sposób siedzenia, wysoki- "kanapowy" czyli dla mnie rewelacja, jedyne sensowne rozwiazanie dla kregosłupa. Polecam podłokietnik dla kierowcy.
Mankementem jest brak podstawki pod lewą stopę, która opiera się na okragłym zakolu.Uwaga dla inż. z Opla - łatwo to usunąć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parowanie przedniej szyby z chwilą ustawienia cyrkulacji powietrza na wnętrze kabiny- oplinki tak mają.Rada czasem także należy wymienić filtr przeciwpyłkowy i częściej myć szyby od wewnątrz. Nawet przy ostrych mrozach nie ustawiam ogrzewania na max, a raczej należę do ludzi ciepłolubnych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez komentarza. W cenie autka mamy doprawdy wszystko. Mały bagażnik jest konsekwencją projektu. To jest mikro-Van!
4,0
Wyciszenie
Do 110 km/h burczy sobie cichutko. Powyżej zaczyna już go słychać, niemniej do 120 km/h normalnie.
140-150- zaczynają już dawać o sobie świsty wystających elementów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sznowni Państwo przejechałem tym samochodem 77 tys. km w 85 % na trasie ze średnią prędkością przejazdową ok. 110 km/h. Spalanie to na trasie to 6,5-6,8 l/100 km bez klimy. Z klimą 7,0-7,3 l/100 km. Miasto odpowiednio o 1 l więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Model 2002/2003 z pełnym wyposażeniem ( bez ABS) kupiłem za 37.700,- . W tej cenie nie miał konkurencji. Proszę nie porównywać go do innych smochodów typu: Daewoo Tico, Smart czy Seicento bo to nieporozumienie.
Ogólnie jestem zadowolony z zakupu tego modelu i śmiało go polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brzęczący lewarek hamulca ręcznego - wymiana tego elementu po 1 roku używania. Trzeczczące plastiki, nie są ze skóry to i sobie popiskują. Proszę uważać no autoryzowane stacje obsługi- poważne tendencje do naginania rzeczywistości. Sugestie o wymianie klocków, czy tartarcz hamulcowych są zwykłym naciągactwem. Sugerowano mi zmiana klocków przy 30 tys, a wymianiłem je dopiero ostatnio przy 77 tys !!!. Oczywiście już chcieli wymieniać tarcze hamulcowe !??. Hym.. nie ma takiego samochodu, który po zużyciu jednego kompletu klocków zużywa tarcze, może poza Oplem Agilą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych !!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]