Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Agila A

krzychu.klosek@poczta.fm, 17 lat temu
Silnik 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Agila A 1.0 ECOTEC 58KM 43kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : możliwości ładunkowe tego niedużego auta. Po złożeniu tylnich siedzeń, które składa się wyjątkowo łatwo podłoga jest płaska. Super widoczność w mieście. Ostatnio byłem nim na wakacjach - 800 km w jedną stronę, z dwójką kilkuletnich dzieci-załadowane do granic możliwości auto prowadziło się znakomicie i nawet mocy nie traciło. Nierzadko jechałem w okolicach 130km/h, i choć co prawda odbiło się to na zużyciu paliwa to naprawdę nie mogę narzekać. Dodam na koniec, że doświadczenia w zakresie podróży różnymi autami mam niemałe gdzyż na codzień jeżdżę po mieście i polskich trasach różnej klasy autami, osobowymi i dostawczymi. Generalnie kwalifikuję to auto jako miejskie, dla osób z wózkami itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : klopoty z chlodzeniem, awaryjność czujnika oleju. które może spowodować poważną awarię silnika z racji szybkiego ubytku oleju
Układ hamulcowy : kłopoty z tylnymi hamulcami i linką- nieużywana lubi się zapiekać, zalecane częste używanie
Karoseria : poddatność na korozję w miejscach słbiej zabezpieczonych - krawędzie, przy uszczelkach
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
nie mam nic do zarzucenia jedynie fakt, iż jest to jednostka trzycylindrowa powoduje, że kultura pracy jest mizerna
2,0
Skrzynia biegów
znam inne ople i są zupełnie inne w tej kwestii. Ta ma za duże luzy, system wodzików linkowych, które jak się raz zapieką to trudno przywrócić im normalną funkcjonalność. Mało perfekcyjne wybieranie biegów.
3,0
Układ jezdny
Dla mnie w porządku, samochód jest twardy, nawet bardzo. Zachowuje się jak puste auto dostawcze. Szczególnie odczuwalne to jest z tyłu i na kiepskich drogach. Nierówności poprzeczne są szczególnie uciążliwe bo auto podskakuje.
Komfort
4,0
Widoczność
dobra, doskonałe duże lusterka boczne, przednia szyba w odpowiedniej odległości. Można naprawdę ciasno parkować. Pewną przeszkodą są trochę za szerokie słupki przednie ale przecież na czymś ten dach musi być wsparty.
4,0
Ergonomia
typowo oplowska, bez fajerwerków ale generalnie wszystko pod ręką. Siedzenia dość twarde. Fajne schowki pod przednimi fotelami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobre. Porównując je do Skody Felicji, która kiedyś miałem to naprawdę spora różnica.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
odczucie dużej szerokości auta, wydaje się, że siedzi się w aucie z klasy wyższej. Auto ma sporo przestrzeni w okolicach nóg, z tyłu nieco gorzej ale jak kierowca nie jest olbrzymem to nie jest źle. Choć i w tym wypadku mam znajomego 2m 130 kg, który też posiada takie auto i pasażer z tyłu ma gdzie wsunąć nogi.
4,0
Wyciszenie
to niestety nie jest najlepsze, jak w każdym oplu które znam (Agila, Astra, Vectra, Zafira) problemem jest wyciszenie od kół. W tym przypadku jeszcze dochodzi od silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa- na tą jednostkę winno być mniejsze. Ceny przeglądów i napraw umiarkowane. Problemem przy większych usterkach modułowość auta tj. konieczność wymiany całego modułu a nie pojedynczej części. Np. nie da się wymienić uszczelnień pompy wodnej tylko wymienia się cały element z pompą, termostatem - koszt niemały. Z tumikami także trzeba nieco kombinować jeśli nie chce się przepłacać za oryginalne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 ECOTEC 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Agila A