Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Agila A

Alina, 15 lat temu
Silnik 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Agila A 1.0 ECOTEC 58KM 43kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dużo wieksza przestrzeń kierowcy niż wydaje sie z zewnątrz
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : kiepskie ruszanie na mokrej nawierzchni letnie opony
4,0
Całokształt
Ale do poprawki j.w.
Wrażenia
4,0
Silnik
Praca zalezy od benzyny. Nie było kłopotów
4,0
Skrzynia biegów
Czsem trudno wrzucić pierwszy, albo wsteczny. Ale łatwo to pokonać
4,0
Układ jezdny
Na mokrej nawierzchi letnie opony długo buksują i piszczą zanim łaskawie ruszą. A pod górkę, to już ciężko, prawie jak na piechotę. Ciężko zaparkować tyłem, bo duży promień skrętu. nieporozumieniem i lekkim oszustwem jest amortyzacja za pomocą niższego ciśnienia w oponach. Polonez ma dobre amortyzatory - agila, corsa, astra, trzęsą jak cholera na każdej nierówności. To nie jest rozwiazanie dla kobiet i dzieci, i raczej kompromituje niemieckich konstruktorów
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała z przodu, gorsza przy cofaniu. Bardzo dobra, bo siedzi sie wysoko i wiecej widać. Słupki prawie nie przeszakdzają. W stos. do ograniczonej widoczności w VW polo, golf, to panorama. Ciekawe rozwiazanie przodu - kierowca nie widzi maski, a tylko listwę szyby. Doskonała geometria, widać wszystko przed maską. nie odbija się swiatło słoneczne.
5,0
Ergonomia
Tylko przydałoby sie te 30 cm wiecej na wygodę pasażerów i ciut wiekszy bagaznik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod warunkiem, że fabryka zamontuje filtr powietrza. W moim modelu nie było i kwiatki akacji wpadały mi do oczu wprost z otworów went. W kabinie jest dużo powietrza, dzięki czemu szyby nie zaparowują tak szybko jak w ciasnych autkach. Poważnym błędem konstrukcyjnym jest suwak wentylacji - nie ma mieszania powietrza zewn z wewn. Położenie pośrednie powoduje dopływ spalin do kabiny!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za mało maja pasażerowie z tyłu. Pierwszy model jest świetnym tanim samochodem dla niebogatych wysokich kierowców. Nad kapeluszem jest miejsce na drugi. Nowy model jest tak samo brzydki, bardziej pokraczny, a przy tym ciasny i bez sensu. Przestrzeń w środku jest ważniejsza niż iluzoryczna estetyka - do wszystkiego można sie przyzwyczaić.
4,0
Wyciszenie
Jak na duży-mały samochód nie mam zastrzeżeń
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, jeździ szybko, jest zwrotny (nawet bez wspomagania). Przeglądy nie doprowadzają do bankructwa. Napraw mało. W moim modelu bardzo szybko wyczerpywał sie akumulator - alarm, radio. Po odłaczeniu radia - gra tylko w czasie jazdy, albo z kluczykiem, - wszystko gra, stary akumulator jeszcze sie nie rozładował
4,0
Stosunek jakość/cena
Powinno być tańsze, i bez wad
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łamią sie paznokcie pprzy klamkach, jakieś takie są odbijające zbyt energicznie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po korekcie obciązenia postojowego akumulatora - niezawodny. Poważnym błędem konstrukcyjnym jest suwak wentylacji - nie ma mieszania powietrza. Położenie pośrednie powoduje dopływ spalin do kabiny!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 ECOTEC 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Agila A 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,7
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Agila A