super auto, po złożeniu tylnich siedzeń wchodzi materac 140x200 więc nie trzeba brać ze sobą namiotu; w egzemplarzach do 2010r. trzeba pamiętać o wymianie wadliwej chłodnicy zespolonej z chłodnicą automatu albo o pominięciu chłodnicy automatu (well known issue); ja zrobiłem obejście + dołożyłem dodatkową chlodnicę skrzyni; auto nie jest kanapowcem, ma swój pazur; bezawaryjne; auto uniwersalne - 4x4 działa elegancko, automat zmienia biegi bardzo płynnie; auto na ramie, z tyłu resor; super auto, części eksploatacyjne tanie
Wrażenia
5,0
Silnik
daje rade, czasem kierowcy osobówek przecierają oczy; ma zapas mocy, niezły moment obrotowy
5,0
Skrzynia biegów
5-cio biegowy automat wsadzony do Xterry jest w pierwszej 10tce; praktycznie zmianę biegu można zauważyć tylko na obrotomierzu
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
mam wrażenie, że trochę za delikatna na to auto
Komfort
4,0
Widoczność
założyłem kamerę cofania ale praktycznie nie używam, siedzi się wysoko; widać duuużo
2,0
Ergonomia
no nie jest to kanapowiec
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi baardzo szybko i z dużą skutecznością
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu 3 osoby nie mają dużego komfortu, reszta ok
4,0
Wyciszenie
cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no gdyby nie chlał tyke PB ... no ale te 4 litry trzeba nakarmić; najmniej w trasie to 10.5l ale potrafi przy ciężkiej nodze 20 łyknąć; reszta kosztów utrzymania na poziomie Skody Octavii
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana tłumika końcowego (ale po 12 latach miał prawo), bypass chłodnicy; czujnik poziomu paliwa; tpms (ale po tylu latach baterie w czujnikach to normalne); więcej grzechów nie stwierdzono
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 V6 261KM 192kW
[l/100km]