Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail IV

Lukas, 1 dzień temu
Silnik 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Skupię się na wadach czy rzeczach które są dyskusyjne a porównam z moim poprzednim autem. Auto ma inną charakterystykę przyspieszania niż tradycyjny silnik czy hybryda toyoty. Szybko rusza i dynamicznie przyspiesza przy czym silnik uruchamia się natychmiast i jego obroty wzrastają proporcjonalnie do przyspieszenia jakie na nim wymuszamy. . W czasie spokojnej jazdy uruchamianie i jego praca jest nieco niezależne i do tego trzeba się przyzwyczaić. Czasami odczuwa się start i gaszenie silnika spalinowego poprzez wibrację samochodu, zwłaszcza w czasie postoju np w korku. Wydaje mi się że zaczynam już tego nie zauważać w miarę robienia kolejnych km. W środku jest cicho nawet przy prędkości powyżej 120km/h. Pozycja w fotelu jest wygodna (ja mam 186cm wys), ale wydaje mi się że fotel nie odjeżdża tak daleko jak w skodzie superb z której się przesiadłem do Nissana. Co do porównania z poprzednikiem- w Skodzie znacznie lepiej działał system sledzenia pasa i kontroli jazdy po nim, można go było używać bez tempomatu natomiast w Nissanie jazda automatyczna w pasie działa tylko z opcją tempomatu. Do tego auto czasami pływa w pasie od linii do linii, skoda jechała jak po szynach. Kolejną wadą Nissana jest kontrola kierownicy w tej opcji, mam wrażenie że trzeba ją trzymać w odpowiednich miejscach zamiast lekko wspomagać (system uruchamia alarm że nie kierujemy, nawet jak lekko nią skręcamy alarm nie ustaje. Ciekawe, że przy ściśnięciu kierownicy auto przestaje nadawać dziwne sygnaly i przyjmuje że dalej nim kierujemy. W skodzie odwrotnie to działalo...) asystent pasa ruchu przy najechaniu nie koryguje toru jazdy a jedynie wibruje kierownicą i wydaje dźwięk, i tu znowu na niekorzyść vs Skoda która nie pozwalała najechać na linię. Na koniec do tempomatu aktywnego, jezeli system wyhamuje nas przed poprzedzającym pojazdem a ten np zjedzie z naszego pasa, Nissan do zadanej pierwotnie prędkości dojdzie poprzez kick down, przyspiesza nagle ile fabryka dała... nawet gdy różnica prędkości to 5 km/h. Skoda robiła to płynnie. Wydaje mi się że również podobnie działa wentylacja, czasami uruchamia tryb boost w czasie jazdy nie wiadomo po co. Plus za to że Nissan zwalnia sam na zakrętach więc nawet jak ustawimy tempomat na 170 km/h to wchodząc w zakręt zwolni do bezpieczniejszej prędkości, Skoda leciała na rympał...Mogę pochwalić system audio ale tylko dla odtwarzania muzyki poprzez Apple car np ze Spotify, niestety stacje radiowe odbierają słabo, jakość jest gorsza, czytałem już podobne uwagi innych kierowców. Wydaje mi się że może to być skutek aktywnego tłumienia hałasu w środku, ten system ma zainstalowane mikrofony i transmituje nad głowami falę dźwiękową która ma redukować szumy. Na plus vs Skoda to przy głośnej muzyce pełnej basów nic w Nissanie nie stuka, nie trzeszczy, Super bo to działa na mnie jak płachta na byka, dostajemy głośniki renomowanych firm i co nam z tego jeśli dudni pół auta. Spalanie przyjemne w okolicach 6,5-7l w mieście i pod miastem do prędkości 90km/h ale na trasie przy 130km/h pali 11litrów. Bardzo dobry promień skrętu, zadziwiająco mały jak na taki samochód. System rozpoznawania znaków często pokazuje bzdury. Duży plus że ustawienia np auto hold są zapamiętywane a nie tak jak w Skodzie za każdym razem po wyłączeniu wracały do ostawień fabrycznych.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik spalinowy- wibracja przy uruchamianiu i gaszeniu, głośny na dużych obrotach
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu i z tyłu
4,0
Wyciszenie
bardzo cicho do 110km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie tylko 9tyś km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan X-Trail IV