Wygodny, szybki, uniwersalny. To elektryk 4 x 4 z generatorem spalinowym. Świetny tryb autonomiczny (Pilot Assist), sam jeździ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniki elektryczne na obu osiach, maksymalny moment obrotowy dostępny od zera. Brak skrzyni biegów, zmierzone przyśpieszenie 6,8 sek do 100. Spalinowy generator nie wyje jak w Toyotach, na autostradzie cicho mruczy, w mieście rzadko się włącza. Ten samochód to elektryk i tak jeździ.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma skrzyni biegów, żadnych strat czy opóźnień.
4,0
Układ jezdny
Trochę sztywny, ale przesiadłem się z Volvo V70 (kanapa). Poza tym bardzo dobrze. Trakcja 4 x 4 cały czas, nie da się zerwać przyczepności, a w terenie daje radę lepiej niż większość SUV/crossoverów.
5,0
Karoseria
Z zewnątrz wygląda na ogromny pomimo tylko 4,6 metra długości. Ale w środku jest naprawdę duży. Znacznie lepiej niż RAV 4. Tylna kanapa przesuwana, pochylana, można ustawić pod siebie.
Komfort
4,0
Widoczność
Tył słabo, na szczęście są kamery z każdej strony plus 360.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze, ma pokrętła do klimatyzacji, duże schowki, dużo gniazd USB (obydwu typów). Świetny HUD. To jest absolutnie bezstresowy samochód dla kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie bez uwag, zobaczymy jak w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, RAV 4 jest wyraźnie ciaśniejsza.
5,0
Wyciszenie
Świetnie. Niewielkie szumy od słupków powyżej 150 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tylko paliwo. Przy 140 km/h pali mi około 9 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Kompletnie wyposażony, wersja TEKNA, za 211 tys brutto po rabacie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
[l/100km]