Ocena kierowcy - Nissan X-Trail III Terenowy Facelifting
Michał,
3 lata temu
Silnik 2.0 dCi 177KM 130kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
60 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: - pojazd bardzo uniwersalny do każdego zadania
- skrzynia biegów
- skuteczność hamulców
- silnik
- możliwości terenowe i transportowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
Bardzo praktyczny pojazd do przemieszczania się po wszelkiego rodzaju drogach, do miasta, na bezdroża i autostrady. Szczególnie dla osób aktywnych. Atrakcyjny w zakresie ceny w stosunku do innych pojazdów typu SUV, bardzo bogate wyposażenie pojazdu w wersja Tekna - wystarczające do codziennej eksploatacji nawet dla wymagających - jeżeli nie porównujemy do klasy premium. Można bez problemu zjechać z drogi utwardzonej, wystarczające napędy 4x4 z możliwością wyłączenia, według mnie szkoda tego pojazdu do prawdziwego offroad-u.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny i elastyczny, duży zapas mocy. Dostosowany do jazdy po mieście jak i autostradach. Zapotrzebowanie na paliwo bardzo uzależnione od techniki jazdy. Jak delikatnie przyspieszamy jest super 6,5 - 7 litrów ON jak pedał przyspieszenia w podłodze do około 9 -10 litrów.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia X-trinic bardzo sprawnie zmienia przełożenia - bez uwag. Dodatkowo tryb sport (zwiększone obroty) i możliwość zmiany biegów ręcznie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie szczególnie przy wyższych prędkościach np. powyżej 140 km/g. Zawieszenie ciche właściwe tłumi nierówności. Układ precyzyjny.
5,0
Karoseria
Nie zauważyłem żadnych niedociągnięć. Dobre czujniki parkowania i kamera 360 stopni. Dobre długie relingi umożliwiające mocowanie belek wg potrzeb do przewozu kajaków lub boksów. Okno dachowe z szyberdachem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag i problemów. Samościemniające lusterko wsteczne i kamera 360 stopni. Duże lusterka boczne, kontrolki martwego pola - bardzo dobra sprawa szczególnie na autostradach.
5,0
Ergonomia
Drobny minus - brak dodatkowych miejsc na kubki jak w poprzednim modelu. Fotele dobrze wyprofilowane. Składana tylna kanapa (z 3 części) w środku możliwość przewozu dłuższych przedmiotów wewnątrz. W bagażnik można zmieniać poziom podłogi i dowolnie go konfigurować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawne, wydajne, nie zauważyłem żadnych niedogodności.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Możliwość przesuwania tylnej kanapy i regulacji konta pochylenia kanapy. Regulacji foteli przednich elektryczna włącznie z ustawianiem podparcia lędźwiowego, fotele podgrzewane.
4,0
Wyciszenie
Poprawne, akceptowalne, nie sprawia problemów w codziennej eksploatacji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojazd na gwarancji fabrycznej. Brak kosztów dodatkowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena odpowiednia do wyposażenia i właściwości praktycznych pojazdu. Wysoki prześwit, napęd na 4 koła, pojemny bagażnik, silnik diesla - niskie spalanie przy delikatnym operowaniu pedałem przyśpieszenia ok 6,5 -7 litrów. W przypadku bardzo szybkiej i dynamicznej jazdy spalanie ok. 9 litrów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak na obecną chwilę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 177KM 130kW
[l/100km]