Ocena kierowcy - Nissan X-Trail III Terenowy Facelifting
Wacław,
6 lat temu
Silnik 2.0 dCi 177KM 130kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,00
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Moja opinia powstała po 3 dniach jazd testowych przed zakupem. Oprócz znanych mi przed testami wad jak
słaby system audio i nawigacja , niewygodne wysoko zamontowane fotel tylnie doszło coś co mnie totalnie zaskoczyło.
Jest to silnik 2.0dci który przenosi wibracje do kabiny łącznie z pedałem gazu. Sam hałas silnika dla obrotów pow. 2 tyś też jest
trudny do wytrzymania . Tym samochodem nie da się poruszać po autostradach , zamontowany subwoofer nie pomoże zagłuszyć tego hałasu . Pytanie - dla kogo i dla jakich prędkości zaprojektowano ten samochód ? Jednocześnie ostrzegam że inwestycja w samodzielne wygłuszenie silnika może być mało skuteczna , zawsze pozostają wibracje . Zresztą tymi zjawiskami powinien się zająć producent skoro testowana przeze mnie wersja Tekna kosztuje 160 tyś. Podsumowując - samochód być może dobry dla tych którzy są odporni na hałas lub do jazd lokalnych 50 km i prędkości 60-80km/h. Tłumaczenie NIssana ze to nie jest klasa premium i moje oczekiwania akustyczne są nadmierne pozostawiam bez komentarza .
Wrażenia
2,0
Silnik
silnik właściwy do jazdy tym samochodem , ale kultura pracy oraz wibracje to jedna wielka tragedia . Stosowanie silnika 2.0 dci z przed 10 lat jak słychać nie jest rozsądna.
1,0
Skrzynia biegów
skrzynia automatyczna działa prawidłowo ale znów - odgłosy jej pracy nie do zaakceptowania
4,0
Układ jezdny
ok , sprawdzałem jedynie na suchym oraz podczas dużej ulewy podczas 3 dni testów.
4,0
Karoseria
bez uwag . Jedynie co stwierdziłem to wibracje silnika przenoszone na maskę
Komfort
3,0
Widoczność
przeciętna ale lusterka boczne są duże i nie ma tragedii
4,0
Ergonomia
dość dobra , osoby powyżej 190 cm mogą mieć problem z zajęciem dobrej pozycji za kierownicą
natomiast jazda na tylnym siedzeniu jest trudna do akceptacji dla osób wysokich ( przez szyberdach oraz
opisaną wadę tylnych foteli )
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dość dobra pod warunkiem że kierowca nie przekracza 190cm . To samo dotyczy tylnej kanapy
1,0
Wyciszenie
opinie powyżej - nie wiem jak można coś takiego wypuścić na rynek . Przeciętny kompakt za 70 tyś ma lepsze
wyciszenie diesla
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie wypowiadam się po 3 dniach testów . średnia spalania 9,2 też nie jest zachwycająca , jest
większa niż u konkurencji
3,0
Stosunek jakość/cena
umiarkowana , nie jest to żadna okazja pomimo promocji
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie wypowiadam się
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wypowiadam się
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 177KM 130kW
[l/100km]