Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail III Terenowy Facelifting

Jarjar7, 3 lata temu
Silnik 1.7 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan X-Trail III Terenowy Facelifting 1.7 dCi 150KM 110kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nowy diesel zaskakuje elastycznością, niezłym spalaniem i jest cichutki.
4,0
Całokształt
To moje pierwsze terenowe i zarazem japońskie auto. Przed zakupem naczytałem się o głośnej pracy silnika diesel w tym aucie. Nie mam porównania do poprzednich 1,6 i 2,0 diesel ale nowy silnik 1,7 albo jest o niebo cichszy albo po faceliftingu auto po prostu jest lepiej wygłuszone. W porównaniu do poprzedniego auta (ford mondeo benzyna) jest tylko nieznacznie gorzej i to przy zimnym silniku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry i elastyczny silnik. Nie jest to demon prędkości ale nieżle przyśpiesza i w połączeniu z automatyczną skrzynią bardzo sympatycznie jeżdzi. Milutko mruczy i jest cichy.
4,0
Skrzynia biegów
To nie jest dsg ale x-trial to też nie jest sportowe auto. Do płynnego poruszania się bardzo dobra skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to wygodna osobówka ale wysoka terenówka bardzo wygodnie i komfortowo wybiera nierówności. Jedynie esp mogłoby mniejszym stopniu ingerować w styl jazdy. W szybko pokonywanych zakrętach zbyt często wyhamowuje auto. Napędu 4x4 jeszcze nie testowałem ale na trochę oblodzonych jezdniach gdy większość aut się ślizga i buksuje kołami na światłach dołączany napęd tylnych kół zdaje egzamin. Czuje się bardzo bezpiecznie w tym aucie.
4,0
Karoseria
Duże przestronne auto. Zanim kupiłem X-triala porównywałem kilka podobnych aut. Nissan wygrał między innymi w kategorii karoseria. W większości terenówek i suv-ów pozycja za kierownicą przypomina ciężarówkę. W Nissanie siedzi się jak w osobówce. Mimo upływu lat, bo auto jest już dłuższą chwile na rynku może się podobać. Nowa toyota rav4 z zewnątrz jest ładniejsza ale nissan wygrywa wnętrzem, wygodniejsze fotele z podparciem lędzwiowym (w Toyocie w najdroższych wersjach) ,ładna deska rozdzielcza i świetna kierownica a przede wszystkim super pozycja za kierownicą.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na terenowe auto bardzo przyzwoite zawieszenie. Udany kompromis między komfortem i bezpieczeństwem. Duże powierzchnie przeszklone, olbrzymie lusterka oraz kamery 360 sprawiają, że manewrowanie tom autem nawet w ciasnych miejscach jest banalnie proste.
3,0
Ergonomia
Tu niestety nie jest najlepiej. O ile jak już pisałem pozycja za kierownicą jest wzorowa to kilku rzeczy nie jestem w stanie zrozumieć. W aucie za 150 tyś podświetlany jest tylko jeden przycisk (kierowcy) sterowania szybą. Pozostałe w nocy są niewidoczne! Na multifunkcyjnej kierownicy jest setka podświetlanych przycisków a żałowali trzech diód na sterowanie szyb!. Oprócz szyby kierowcy wszystkie pozostałe nie posiadają dwustopniowego modułu zamykania(trzeba trzymać przycisk aż do zamknięcia/otwarcia. W dwudziestoletnim golfie to już było. O ile system multimedialny jest ok to nawigacja jest beznadziejna! Rzadko kiedy doprowadzi cię do celu. Oprócz tego rozbudowane menu nie dość że jest po angielsku i trudno z niego korzystać to jest dalekie od ideału. Np przy spalaniu 6 litrów na 100 km pokazuje 680 km zasięgu przy zbiorniku 60 litrów. Tych kilka mankamentów psuje obraz całości. Szkoda bo to naprawde niezły samochód.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, szczególnie że to diesel z dużą kubaturą. Klima dwustrefowa ale trudno mi powiedzieć na ile wydajna - zobaczymy latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za kierownicą jest komfortowo. Z tyłu również dużo miejsca a bagażnik olbrzymi i bardzo ustawny. Świetne rozwiązanie przesuwania tylnej kanapy. Bardziej dopracowany mogła by być przestrzeń pod podłogą bagażnika, która nie ma żadnych przegródek i wszystko co tam umieścimy przesuwa się podczas jazdy.
4,0
Wyciszenie
Tak jak już pisałem wyżej jestem bardzo mile rozczarowany. Bardzo przyzwoicie wygłuszone auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena niezła w porównaniu do konkurencji bo i też model już nie najświeższy. Na wyprzedaży Auto mocno ! ! ! przecenione. Na tak wyposażone auto u konkurencji za taką cene nie ma szans. Średnie spalanie to 7/100. Na trasie przy spokojnej jeżdzie potrafi spalić 5,5l ale na autostradzie 11l. Jazda miejska to około 10l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej - za cenę tak wyposażonego x-triala (elektryczna klapa,nawigacja,automat,kamery 360,asystent pasa itd) u konkurencji trzeba zapłacić dużo więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To dopiero trochę ponad 8 tyś przebiegu. Na razie nic, cisza - odpukać. Mam nadzieję że będzie jak w poprzednim Mondeo, którym zrobiłem 110 tyś i kompletnie nic sie nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Nissan X-Trail III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan X-Trail III Terenowy Facelifting