Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail II

Tadeusz, 7 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 316 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan X-Trail II 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Brak usterek - dzisiaj nie do wyobrażenia. Komfort zawieszenia - teraz to szczególnie widzę przy użytkowaniu audi. Samochód niedoceniany, więc stanowi okazję dla chętnych nabyć dobry i niezawodny samochód z napędem na 4 koła.
5,0
Całokształt
Samochód sprzedałem 2 miesiące temu po blisko 9! latach użytkowania. Nigdy mnie nie zawiódł i nigdy nie miał usterki, która wpłynęłaby na jego unieruchomienie. Jestem przekonany, że jego nabywca ma przed sobą długi czas i mnóstwo kilometrów bezproblemowej jazdy. Planowałem pierwotnie (jeszcze w 2007 r.), że posłuży mi maksymalnie pięć lat (w końcu wydałem na niego wówczas bardzo dużo pieniędzy), lecz po zakładanym okresie użytkowania nie potrafiłem znaleźć dla niego alternatywy i z największą przyjemnością użytkowałem go kolejne lata. Myślę, że mało jest tu użytkowników z takim stażem w tym samochodzie, więc postaram się w sposób wysoce obiektywny oddać moje wrażenia z tych lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cudowny. Bardzo wysoka kultura pracy, przyjemnie brzmi i co najważniejsze - jest bardzo łaskawy dla kieszeni właściciela. Nie sprawia najmniejszych problemów i bardzo ładnie daje radę z tych gabarytów samochodem. Można sprawnie przyspieszać nie tylko przy prędkościach poniżej setki, ale również jeżdżąc po autostradach. Prędkość podróżna w granicach 160 km/h nie sprawia kłopotów. Warunek - jak dbasz, tak masz. Wymiana oleju co 15 tys. km, filtr paliwa w odpowiednim czasie (ja wymieniałem co 100 tys. km). Turbina jest w tym silniku w płaszczu wodnym, więc jest niemal wieczna. DPF zapalił mi się 1 raz (słownie jeden raz) przy nieco ponad 200 tys. km - sprawę załatwiła jazda ok 10 km przy wysokich obrotach silnika - nigdy wcześniej i nigdy później nie musiałem wiedzieć o istnieniu tego ustrojstwa. Jeżeli chcesz kupić samochód, który da Tobie przyjemność z użytkowania - kup samochód z pewną historią najlepiej z polskiego salonu. Ja wszystkie czynności zlecałem ASO, nawet wymianę żarówki :). Ceny w ASO są bardzo atrakcyjne (na samochody powyżej 5 lat Nissan stosuje rabat 30% na robociznę i części). Silnik nie do zajechania!
5,0
Skrzynia biegów
Miałem manuala, chociaż automat byłby pewnie wygodniejszy gdyby nie to, że więcej pali i w X-Trailach stosowano CVT - czyli awaryjną bezstopniową skrzynię biegów. Ja na skrzynię złego słowa nie mogę napisać. Biegi bardzo fajnie zestopniowane, nigdy nic nie szarpnęło, nigdy nie było z tą skrzynią najmniejszych problemów. Nie jeżdżę bardzo dynamicznie, ale nie uprawiam też ecodriwingu, czego efektem jest to, że samochód z takim przebiegiem jeździ na oryginalnej dwumasie (mechanicy wcale nie byli zdziwieni i mówili, że nie jestem w tym osamotniony). Turbina również oryginał!
5,0
Układ jezdny
Tu to jest dopiero pole do zachwytu. Komfort, komfort, komfort i pewność w prowadzeniu. Nie czułem dziur w lasach (jestem myśliwym< więc trochę sobie po nich pojeździłem), nie czułem dziur w mieście (tam też bywałem :). Obecnie od ponad miesiąca jeżdżę nową Q3 i tęsknię do komfortu i przestrzeni z Nissana.
Komfort
5,0
Widoczność
Zdaje się, że wyszedłem przed szereg i już komfort jazdy opisałem w punkcie powyżej, więc odniosę się tylko do widoczności. Czujniki cofania obowiązkowe. Widoczność do przodu i na boki wzorowa - duże szyby (czasami pomagał panoramiczny szyberdach - szczególnie jak światła były nie wiedzieć czemu strasznie wysoko posadowione, a ja stałem na nich jako pierwszy). Widoczna z pozycji maska samochodu ułatwia ogarnięcie samochodu przy manewrach w ciasnych miejscach. Co do komfortu jeszcze - siedzenia mega wygodne, duże, prawdziwie skórzane i ich ogrzewanie bardzo mocne i szybkie w działaniu (to, co mam teraz jest przeciwieństwem tego, co miałem - niestety).
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, w zasięgu ręki i bez zbędnych wodotrysków. Nie musiałem (tak jak to mam niestety teraz) czytać drobnych znaczków na desce, żeby coś włączyć. Było bardzo intuicyjnie i tak jak być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kubatura kasty jest zbyt duża, aby mieć zimą upał w środku minutę po włączeniu silnika, chociaż silnik się bardzo szybko nagrzewa i jest ciepło bardzo szybko. Klimatyzacja działała bardzo dobrze i wydajnie. Przegląd klimy robiłem co roku i do teraz cały układ jest jeszcze fabryczny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak lubię, czyli wchodząc do samochodu nie czuję się jak w puszce. Jest dużo miejsca - szczególnie dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu również nie można narzekać, a do tego wrażenie przestronności potęgują wielki szyberdach i odchylane oparcia drugiego rzędu siedzeń (dzieciaki jeżdżąc ze mną zawsze na wpół leżały patrząc się przez szyberdach w niebo :)
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale nie doskonale - oczywiście tylko po odpaleniu w zimne dni (cóż - diesel). Ciepły silnik, ciepło na zewnątrz = wszystko ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szok i wzór dla innych. Pali mało i nie psuje się. Czego chcieć więcej? Silnik jeden z najbardziej niezawodnych silników diesla w obecnych czasach (potwierdzi to każdy mechanik, który miał z nim do czynienia). Warunek - dbać, a kupując znać historię auta. Z autopsji wiem, że nie kupiłbym samochodu używanego, który nie był serwisowany w ASO. Wiem, wiem, że poza ASO też są fachowcy, czasem nawet lepsi, ale historia pojazdu to podstawa sukcesu (chyba, że bym kupował samochód dobrze mi znany i od dobrego znajomego)
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Kupienie dzisiaj takiego samochodu używanego z polskiego salonu z przebiegiem do 200 tys. km i z pewną historią gwarantuje długie kilometry spokojnego użytkowania. Samochód niedoceniany, więc ceny nie odzwierciedlają w pełni jego walorów. Ale to dobrze, kto myśli, ten doceni.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko robiłem zgodnie z wytycznymi Nissana (nawet pasek osprzętu wymieniłem przed 200 tys. km mimo, że nie nosił śladów zużycia). Naprawdę nie przypominam sobie nawet drobnych usterek. Ok - wiem, wzmacniacz anteny samochodowej był wymieniony (groszowa sprawa). Tylko części eksploatacyjne - klocki, łączniki stabilizatora (dużo jeździłem w terenie - napęd 4x4 rewelacja), olej, filtry, żarniki ksenonowe po ok 150 tys. km (ksenony w tym modelu są niesamowicie wydajne - nie kupię w życiu samochodu ze zwykłymi światłami).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych, totalnie żadnych przez ponad 300 tys. km. Ciekawy jestem, jak mi teraz z Q3 pójdzie (pojedzie).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan X-Trail II 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan X-Trail II