Na chwilę obecną ogólna ocena samochodu jest najwyższa. Jestem zadowolony z zakupu i raczej poleciłbym jego zakup. Samochód daje naprawdę dużo przyjemności z jazdy (pomimo apetytu na paliwo) i ładnie się prezentuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo. Nie jest nadmiernie głośny. Łatwo wchodzi na obroty i jest dobrze zestrojony z 6-cio biegową skrzynią manualną, dzięki czemu samochód jest zaskakująco elastyczny. Nie ma żadnego problemu z wyprzedzaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrzez zestrojona. Biegi wrzuca się bez wysiłku. Długość przełożeń jest w sam raz, nie są ani za długie ani za krótkie. Uważam, że do tego samochodu skrzynia 6-cio biegowa to strzał w 10. Nie jestem w stanie napisać nic na temat jej awaryjności lub bezawaryjności (za krótko użytkuję ten samochód póki co).
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny w X-trailu jest precyzyjny. Czytałem kilka opinii, że przy wyższych prędkościach istnieje konieczność ciągłego korygowania toru jazdy - ja czegoś takiego nie doświadczyłem (przy Vmax 150 km/h).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest doskonała. Duże przeszklone powierzchnie dają kierowcy pełen obraz otoczenia. Może przednie słupki (tzw. A) są trochę za szerokie... Dodatkowo lusterka zewnętrzne są duże i łatwo je ustawić, co wbrew pozorom nie jest oczywiste w każdym samochodzie.
5,0
Ergonomia
Cóż jest to samochód rodem z kraju kwitnących wiśni, więc ergonomia z prostotą jest w tym przypadku rzeczą oczywistą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem Nissan X-trail ma nadmiar przestrzeni i dla kierowcy i dla pasażerów, a nawet dla bagażu. W kabinie jest naprawdę sporo miejsca, bez uszczerbku dla bagażnika, który oferuje sporą pojemność. Pomimo stosunkowo małych wymiarów zewnętrznych środek oferuje użytkownikom wystarczająco dużo przestrzeni do nie obijania się o siebie.
2,0
Wyciszenie
Niestety wyciszenie to chyba jeden z najsłabszych punktów tego samochodu. Wyciszenie kabiny pasażerskiej od komory silnika bardzo słabe. Silnik jest słyszany w każdym zakresie obrotowym, przy pracy zimnej i po nagrzaniu. Trzeba podgłaśniać radio ale to obniża znacząco komfort podróży i podczas rozmowy trzeba podnosić decybele w głosie, a to może być męczące przy dłuższej podróży. Mój egzemplarz ma wspaniały dach panoramiczny i poprzeczki między relingami, które już przy 60 km/h dają znać o sobie szumem opływającego je powietrza.
Ogólnie rzecz biorąc wyciszenie wnętrza jest słabe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co to nie mogę się rozpisać w tym temacie. Po przejechaniu pierwszych kilkuset kilometrów muszę stwierdzić, że jest zaskoczony (niestety negatywnie) spalaniem. Zanim zakupiłem X-traila czytałem wiele opinii w internecie na temat spalania. Zachęciły mnie wypowiedzi użytkowników o niskim spalaniu rzędu 8-10 l/100 km ale rzeczywistość jest inna. Do tej pory jeździłem na 2WD, bez klimy i muszę przyznać, że wskazówka wskaźnika poziomu paliwa opada bardzo szybko. W najbliższych dniach spróbuję policzyć spalanie ale jestem już teraz przekonany, że utopijne spalanie na poziomie 8-10 litrów to tylko marzenie...
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 136KM 100kW
[l/100km]