Zawieszenie
: łożyska kół tylnich do wymiany po 150 000 przebiegu
Inne
: końcówki drążków kierowniczych i gumy stabilizatorów do wymiany po 140 000
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, mocny i mimo wszystko ekonomiczny silnik. Nieco głośny po przekroczeniu 130km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Dobrze dobrane przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny i trwały.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy sporych gabarytach auta widoczność bardzo dobra w każdym kierunku.
5,0
Ergonomia
Sporo przydatnych schowków, rozmieszczenie przycisków,sterowania klimy,włączników i przełączników w najlepszym porządku. Bagażnik duży i pakowny. Odporny na zabrudzenia. Duża ilość zaczepów do zabezpieczenia przewożonego towaru.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne, sterowanie przejrzyste i przemyślane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze. Kierowca 192cm wzrostu i 110kg wagi czuje się bardzo komfortowo:-) A czwórka pasażerów też nie może narzekać...
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej. Jak wspominałem przy silniku. Ale też przy nierównościach drogi słychać stuki dochodzące z bagażnika gdzie wszystko jest plastikowe...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę gabaryty i zapas mocy który mamy do dyspozycji przy przyśpieszaniu jest OK. Części dostępne bezproblemowo z każdej półki cenowej. Warto jednak gdy już coś się przytrafi kupować podzespoły oryginalne lub zamienniki sprawdzonych producentów których nie brakuje. Wymiana zużywających się podzespołów zawieszenia i układu kierowniczego bywa skomplikowana.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych typowych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wada fabryczna do której nissan się przyznaje to intercooler. Można w tej chwili dostać bez problemu chłodnice z wymienionymi i mocniejszymi rdzeniami w cenie 1\\3 oryginału.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 136KM 100kW
[l/100km]