Przeniesienie napędu
: Na dobrych oponach zimowych przebiło się przez niejedną zaspę bez łańcuchów - inne SUV\'y nie dały rady
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Usterka DPF przy 100 tys. km. Auto robiące dłuższe trasy.
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Niestety przez usterki silnika i przeniesienia napędu oraz słabe wyciszenie pozbyłem się tego auta. Rocznie w tej chwili jeżdzę około 60 tys. rocznie
Wrażenia
4,0
Silnik
Co do silnika nie miałem żadnych zastrzeżeń, oprócz drobnych wycieków.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez problemów, trochę za krótka 1
4,0
Układ jezdny
Po przyzwaczajeniu się dowychyłów w zakrtach - dobrze. Na nasze drogi sprawdza się dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zjawisko mocnego parowania szyb ale w Nissanach to norma.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, z tyłu mało miejsca.
2,0
Wyciszenie
Bardzo mocne szumy już przy 130 - 140 na godzinę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio 10 litrów na 100 km - jazda mieszana, za mała pojemność baku 500 - 600 km na jednym tankowaniu. Minimalne spalanie na poziomie 8,4 l udało mi się osiągnąć jadąc 140 km/h na tempomacie w Niemczech.
3,0
Stosunek jakość/cena
Pamiętam mojego pierwszego Nissana Sunny 1,7 D z 1987 roku - auto nie do zajeżdzenia przy prawidłowej obsłudze. Dlatego przy zakupie X-Traila myślałem że będzie podobnie ale niestety w przypadku mojego egzemplarza ogólna porażka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieki z Intercoolera i z pos pokrywy zawarów przy 70 tys. km. niby nic a denerwuje. Wymiany czujników - czas oczekiwania na część czasami tydzień lub dłużej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterka DPF na 90 tys. km - auto na serwisie prawie 2,5 tygodnia zanim stwierdzili co mu dolega -na szczęście wymiana na gwarancji. 95 tys i 97 tys wymiana łożysk w tylnych kołach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 136KM 100kW
[l/100km]