Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail I

qabes, 2 lata temu
Silnik 2.2 Di 114KM 84kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan X-Trail I 2.2 Di 114KM 84kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
3,29
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
dobrze go oceniam ale biorę pod uwagę, że kupiłem gruza za niewielkie (jak na 4x4) pieniądze do wycieczek w teren - póki co się trzyma i żadnych usterek, innych niż z zaniedbań poprzednich właścicieli, nie odczuwam. nie kupiłbym ponownie ze względu na małą popularność w modyfikacjach terenowych i brak reduktora (apetyt rośnie w miarę jedzenia) - ale to nie wina auta, tylko jego konstrukcji i przeznaczenia. po zakupie nie widzę sensu SUVów...
Wrażenia
3,0
Silnik
klepie, rzęzi ale po wymianie zaworów SCV (regenerowalne) odzyskał moc. oleju nie bierze, na czarno nie kopci, trochę wtryski klepią ale z racji na domniemany przebieg i tak nie jest źle - turbo oryginalne.
3,0
Skrzynia biegów
nie wiem jak była traktowana ale 'metalicznie' haczy przy zmianie z 1 na 2. duża przepaść pomiędzy tymi biegami powoduje problemy, ale tylko w 'terenie' - na asfalcie jest OK. niestety brak w nim reduktora (a vitary mają) co nie sprzyja cięższym wyjazdom w nieznane.
4,0
Układ jezdny
sprężysty co pozwala w miarę komfortowo tłuc się po dziurach. zadziwiająco sprawne 4x4 ale i z napędem na przód wjedzie tam gdzie bez dopędzanego tyłu nie odważyłbym się zapuścić. wadą jest najniższa część podwozia - wiszący z tyłu tłumik, którym szuramy o wszystko.
3,0
Karoseria
brak korozji, ale z lakieru schodzi klar. bez sensu tylny błotnik (za tylnymi drzwiami), w którym zbiera się 10kg błota i jest to jedyne miejsce gdzie wychodzi rdza
Komfort
4,0
Widoczność
póki czysty jest dobra.
4,0
Ergonomia
dużo miejsca, dużo światła (+ za szyberdach)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimno, zimą aż za zimno. Pomimo nagrzanego silnika w środku słabo ciepłem dmucha. + za działającą w 20 letnim aucie klimę!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająco - wysoka pozycja powoduje że jest więcej miejsca niż w almerze (to samo podwozie)!
3,0
Wyciszenie
jest po 'męsku' - to nie hdi czy dci. mały traktorek, który od +100 szumi a do 100 klekocze.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
kwestia mechanika - jak się zna będzie tanio. ja u swojego po niektóre części muszę jechać do ASO ale to przez brak kodów części które na rynku jednak są w zamiennikach. nie wiem czemu ma zmienną geometrię turbiny czy dwumasę? mocy niewiele więcej niż w wersji 110KM (almera) a tam jest stałe turbo! tak samo nie ma almera dwumasy, co na pewno obniża potencjalne koszty.
4,0
Stosunek jakość/cena
w moim egzemplarzy blacha była zdrowa ale silnikowi brakowało mocy, co obniżyło cenę do 5k PLN. Póki co włożyłem w naprawy 1k (intercooler, SCV, oleje, paski) więc biorąc obecne ceny aut z 4x4 było. niemniej do cięższego terenu brakuje prześwitu i reduktora, więc średni zakup.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzyma się - oleju nie pije, pomimo zaniedbań poprzednich właścicieli do ogarnięcia. zeby znaleźć coś w zamienniku trzeba znać kod części, które są na rynku ale słabo 'opisane'. Trochę zaczyna dokuczać elektronika (brak klaksonu, centralny, el. szyby)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ponoć na zimno słychać już łańcuch - może wystarczy wymiana napinacza, ale przy prawie 300k nie ma co się dziwić. klepie któryś wtrysk a ich zabudowa i skromny komputer silnika nie pozwala bez wykręcania wszystkich, stwierdzić który - może czyszczenie dodatkiem do paliwa pomoże...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan X-Trail I